• Anonym

Min så kallade kompis har anmält oro till soc för mina barn enbart pga avundsjuka

Är så jävla arg, ledsen och förbannad just nu.

En så kallas kompis har anmält till soc om oro för mina barn.

Hon har ALLTID varit avundsjuk på allt jag gjort, varit ensamstående en längre tid och då pluggade jag och jobbade samtidigt, och då grinade hon när hon fick höra att jag fått ett längre vik, och sa att allt va så orättvist för att hon inte fick nåt längre vik.

Samma sak när jag fick en son och då har jag även döttrar sen innan. Då va hon hon/ är avundsjuk på det, hon har bara av samma sort.

Och nu har jag börjat jobba igen efter föräldrarledigheten och då är hon avundsjuk för att jag fått jobb direkt. och då har hon gjort denna anmälan. Vet att jag inte har nåt att oroa mej för, då många säger att jag tar bra hand om mina barn och att jag vet att de har det bäst. Även förskolepersonal intygar det.

Men är ändå så arg, varför gör man nåt sånt här? Vad händer nu? ska på ett möte, vad frågar de?

• Svar på tråden Min så kallade kompis har anmält oro till soc för mina barn enbart pga avundsjuka
  • Anonym

Det ska jag, ska ta henne på skolavslutningen eller om jag stöter på henne ute, vill inte ringa utan ta det när jag träffar på henne. 

• Nellee

Anmälde hon med sitt namn? Vad gick anmälan ut på?

Don't you black or white me
  • Anonym

Har inte pratat så mycket ännu, så vet inte så mycket mer än att hon anmält att barnen inte har det bra.

• Grandmother

Det finns ju alltid två sidor av historien.Du har en o hon har säkert sin version

• Topcom

Om det inte är något behöver du ändå inte oro dig. Soc får in falska anmälningar varje dag!

• kikkie

Finns det ingen oro för barnet har du ju ingen att oroa dig för ! Bara gå dit så dom kommer fram till att hon har fel!
    Sen säger du tack o hej till din vän !!

• Anonym

Ja finns abslout inget att ora mej för, mina barn har det bäst :)
    Blir så arg och ledsen bara att nån som finns i ens kompiskrets gör nåt sånt här enbart för att hon är svartsjuk/avundsjuk. 

Grandmother: Så finns det ju alltid såna som dej oxå, antagligen är du en sån som anmäler för allt och håller koll på alla.

• Anonym (%%%%%%)

Hur kan du veta att det är pga avundsjuka?

Hon kanske ser något som du inte ser i din relation till barnen?

Att hon uppgav sitt namn på anmälan är bra för då kan du ju fråga henne varför! 

• Gun79

Säg inte i samtalen med soc. om att din kompis e svartsjuk. Var bara förvånad över anmälan. Vet av egen erfarenhet att man kan bli anklagad för att vara sjukligt misstänksam mot andra människor, om man berättar för mycket av sanningen:(

Svar på tråden Min så kallade kompis har anmält oro till soc för mina barn enbart pga avundsjuka