• Takex

Ilar i livmodern 2.5 månader efter förlossning?

Jag undrar om det är någon mer som upplevt samma ilande i livmodern som man kände när det växte som gravid efter förlossningen? Jag fick min son för 2.5 månader sen med akut kejsarsnitt och känner det hela dagarna att det ilar till. Trodde inte det var något konstigt tills jag frågade runt mig och verkade vara ensam om det. Hittar inget när jag Googlar heller.

Någon som känner igen sig? 

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Svar på tråden Ilar i livmodern 2.5 månader efter förlossning?
  • Takex

Nej inte den utan när det ilar.. Känns inte alls som någon slags värk utan ilningar i livmodern..

• Flickan och kråkan
    Takex skrev 2012-12-17 21:39:51 följande:
    Nej inte den utan när det ilar.. Känns inte alls som någon slags värk utan ilningar i livmodern..
    Ok, växtvärk känns för mig som "mensvärk". Hur som helst så är det ju fortfarande rätt tidigt. Livmodern tar ju ett tag på sig att dra ihop sig. Det är inte det du känner?
  • Takex

Den "värken" eller "känslan" du beskriver känner jag igen också men den har jag inte nu. Jag tänkte att kroppen bara håller på och återhämta sug men när ingen annan känner igen sig då börjar jag undra om jag kanske borde ta upp det på återbesöket..

Ilningarna känns ungefär som att det ilar till i skelettet förutom att det inte finns något skelett där. Det gör lite ont och är lite obehagligt. Varar någon sekund eller två.

• Takex

Är det så illa att det bara är jag?

• Takex

Jaså? Nu har det avtagit för mig men höll på ett par veckor.

Svar på tråden Ilar i livmodern 2.5 månader efter förlossning?