Hjälp med att fylla i släktträd "mina första år"
Jag har köpt boken Mina första år - Elsa Beskows Sagoskatt
Släktträdet där i är jätte konstigt och kan inte förstå hur jag ska fylla i det!!!! Någon som vet eller kan lista ut?
2012 upplaga
Jag har köpt boken Mina första år - Elsa Beskows Sagoskatt
Släktträdet där i är jätte konstigt och kan inte förstå hur jag ska fylla i det!!!! Någon som vet eller kan lista ut?
2012 upplaga
kan di inte ta en bild och lgga upp
De går inte via mobilen.. Kan försöka få in bild på datorn i morgon
Gud va komiskt.
Jag och min sambo sa samma sak, hur i he**ete ska man fylla i det släktträdet.
Vi gissade att man inte skulle lägga in mamma och pappa, utan mormor/morfar på ena sidan
och farfar/farmor på andra sidan, och sen fylla på med syskon till oss föräldrar på vadera sida..
Men det blev ju också konstigt
Kusin barnen
Farbror2 farbror2s fru ////// Morbror2 Morbor2s fru
Farbror1 farbror1s fru ////// Morbor1 morbrors1 fru
Farmor farfar /////// mormor morfar
Det gick inte ihop för oss då vi har 8 kusinbarn till vår pojke, och där bara finns sex rutor att sätta kort i.
Båda våra föräldrar är dessutom skilda, så deras respektive fick inte heller plats...
Tillslut struntade vi i det och bestämde oss för att sätta in kort på sidan om rutorna så alla får plats.
Men som sagt, vi förstår inte heller.
Ni andra kan ju också försöka gissa, varje + representerar en ruta där ett kort ska sitta
+ + + + + +
+ + + +
+ + + +
+ + + +
+
Jag har också den här boken och fattar verkligen inte... Hittar inget logiskt mönster alls. Just att det är två på varje sida hela tiden, i ett släktträd blir det ju fler ju längre bak man går.
Ser att tråden är gammal, ingen som lyckats klura ut det nu?? :)
Jag tror att man ska gå från uppe och ner!
Mamma/pappa i mitten längst upp
Mormor/morfar farmor/farfar jämte föräldrarna
Sen 2 namn i varje ruta på så sätt får man dit alla far och morföräldrar.
Hoppas ni förstår hur jag menar :)