• Camilla67

Relation

Hej ! Har en kanske konstig fråga..men försöker,,,
    Min son som bor hemma och är 19 år,,går i skolan därför bor han hemma.
    men han har ett förhållande med en flicka som är 17 år dom har snart varit tillsammans i 2 år, jätte go tjej.
    Problemet är hennes mamma,
    Flickan kommer tillsammans med min son hem till oss ,vi ungås och har det trevligt,men hon får inte sova över mer än en natt sen måste hon hem till sin mamma,och ibland jobbar hennes mor natt ,då måste hon ändå åka hem och vara ensam i lägenheten...Hon måste laga mat till sin mor som ska vara klart när hon kommer från jobbet så hon bara kan sätta sig,hon ska även sköta tvätten,disken städa lägenheten , det ska vara klart innan hennes mor kommer från jobbet oftast..hon måste till och med bädda sin mors säng.
    Hon vill inte åka hem utan vill stanna hos oss men hon törs knappt ringa till mor sin och fråga,.
    Hennes mor kommer aldrig och hämtar henne utan alla andra får sitta och kära henne ,men det är alltid mor hennes som bestämmer.
    Flickan vill vara här och vi är en normal familj, det är ju inte så att vi har nå problem eller så,vi har ju aldrig varit osams med mor hennes så det är ju inte därför hon inte får stanna...
    Hur ska vi kunna hjälpa henne,hon mår skit dåligt utav att hennes mamma gör så här,men hon törs inte säga i från till henne,jag tycker det är för jävligt det hon håller på med,visst är det bra att hon hjälper till hemma ,men inte som hon gör det här äe sjukt,,och då har jag bara berärrar en bråkdel... Tipps kanske...Camilla    

• Svar på tråden Relation
  • långstrump

Tjejen är 17 år, fråga om du vill att hon ska vara med när hon pratar med mamma. Vissa delar av det du berättat är dessutom anmälningsbart till soc. hennes välmående går före mammans bäddade säng. Om hon är välkommen att bo hos er får du öppna dig dörr och kanske hjälpa henne att packa. Dock är det inte ditt ansvar så det måste du avgöra vad som känns bra för dig för du ska inte behöva ta dig an sånt som egentligen känns för mycket för dig.

• Lizette80
    långstrump skrev 2012-12-16 09:03:55 följande:
    Tjejen är 17 år, fråga om du vill att hon ska vara med när hon pratar med mamma. Vissa delar av det du berättat är dessutom anmälningsbart till soc. hennes välmående går före mammans bäddade säng. Om hon är välkommen att bo hos er får du öppna dig dörr och kanske hjälpa henne att packa. Dock är det inte ditt ansvar så det måste du avgöra vad som känns bra för dig för du ska inte behöva ta dig an sånt som egentligen känns för mycket för dig.
  • Camilla67
    Lizette80 skrev 2012-12-16 09:51:45 följande:

Ja hon får mer än gärna flytta hem till oss och det skulle absolut inte bli något problem..
    jag skulle hjälpa henne att prata med sin mamma på en gång om hon bad mig,men än törs hon inte konfrontera henne,
    Hon är så ledsen över att det ska vara så här och hon vet inte hur hon ska göra för hon törs inte gå emot mamma sin...
    Skulle jag prata med hennes mor så skulle någ hon inte få komma hit nå mer...
    Gör hon inte som hennes mor säger så får hon inte gå utanför dörren ens,,,hon har till och grannarna som kollar flickan åt mamman..
    Det hela är sjukt... jag vill ju så gärna hjälpa henne,hon är så snäll o go,,när hon är hos oss märker man knappt henne, ...     
  • Lizette80
    Camilla67 skrev 2012-12-16 13:28:23 följande:

Ja hon får mer än gärna flytta hem till oss och det skulle absolut inte bli något problem..
    jag skulle hjälpa henne att prata med sin mamma på en gång om hon bad mig,men än törs hon inte konfrontera henne,
    Hon är så ledsen över att det ska vara så här och hon vet inte hur hon ska göra för hon törs inte gå emot mamma sin...
    Skulle jag prata med hennes mor så skulle någ hon inte få komma hit nå mer...
    Gör hon inte som hennes mor säger så får hon inte gå utanför dörren ens,,,hon har till och grannarna som kollar flickan åt mamman..
    Det hela är sjukt... jag vill ju så gärna hjälpa henne,hon är så snäll o go,,när hon är hos oss märker man knappt henne, ...     
    Hoppas hon fyller 18 snart så hon kan ta sitt pick o pack o dra där ifrån..
    Stackarn.-(
    Mamman har ju helt klart kontrollbehov o nästan lite manisk i sitt sätt att betee sig mot dottern..
    Känns kanske inte helt optimalt..
    Hemskt!!
  • Camilla67
    Lizette80 skrev 2012-12-16 13:32:10 följande:
    Hoppas hon fyller 18 snart så hon kan ta sitt pick o pack o dra där ifrån..
    Stackarn.-(
    Mamman har ju helt klart kontrollbehov o nästan lite manisk i sitt sätt att betee sig mot dottern..
    Känns kanske inte helt optimalt..
    Hemskt!!

Det jobbiga även om hon fyller 18 är att hon går ju i skolan och hennes mamma kommer inte att ge sig,
    så länge hon inte har jobb och inkomst,,,, hon har en syster som är dubbelt så gammal son hon och hon va lika dan mot henne, hon flyttade när hon blev 18 , men denna flicka måste ju gå i skolan tills hon blir minst 19 år och denna tid kommer hennes mor inte att ge sig..
    Jag skulle kunna i skrivande stund åka och hämta henne och hennes saker och hon fick bo här helt klart..
    Vi har plats ...   
  • Lizette80
    Camilla67 skrev 2012-12-16 13:40:48 följande:

Det jobbiga även om hon fyller 18 är att hon går ju i skolan och hennes mamma kommer inte att ge sig,
    så länge hon inte har jobb och inkomst,,,, hon har en syster som är dubbelt så gammal son hon och hon va lika dan mot henne, hon flyttade när hon blev 18 , men denna flicka måste ju gå i skolan tills hon blir minst 19 år och denna tid kommer hennes mor inte att ge sig..
    Jag skulle kunna i skrivande stund åka och hämta henne och hennes saker och hon fick bo här helt klart..
    Vi har plats ...   
    Kan hon inte höra av sig till soc o höra om dem kan hjälpa henne..hon måste ju därifrån sanbbt!!
  • Camilla67

Hon törs inte....hon blir så ledsen när man försöker prata ,,trots allt så tycker hon ju om sin mamma..
    det är skit svårt att bara titta på och inget göra,,jag vill ju inte göra henne ännu ledsnare häller..min son som är tillsammans med henne försöker också peppa henne... han hör ju vad som sägs därhemma och han blir så förbannad ...men lär hålla tillbaka sin ilska för hennes skull,,skulle han säga i från så ser hon väl till att dom inte får träffas längre...

• Lizette80

Jävligt jobbig situation hon sitter i om hon inte är villig o gå därifrån..
    Låter som att hennes mamma skulle vara lite bipolär..ngt fel är det helt klart..
    Dem har ju en förmåga att trycka ner o få dem att känna sig skyldiga..
    Usch fy fan..
    Kan man inte prata med hennes syster om hon kanske pratar med henne(vilket hon troligen redan gjort), men hon kanske kan pusha henne lite längre än ni känner att ni kan!!

• Camilla67

Hennes syster vet ju vad hon går igenom,hon hade lika dant själv,,,mamman skiter fullständigt i vad dom säger till henne...
    Men när hon känner att hon är mogen att ta denna fajt,,då ställer jag/vi upp till 1000%

• Lizette80
    Camilla67 skrev 2012-12-16 15:15:36 följande:
    Hennes syster vet ju vad hon går igenom,hon hade lika dant själv,,,mamman skiter fullständigt i vad dom säger till henne...
    Men när hon känner att hon är mogen att ta denna fajt,,då ställer jag/vi upp till 1000%

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Relation