• Issabell

4 mån bebis och fortfarande inte fått min mens?

Har en dotter på 4 snart 5 mån. Slutade amma för snart 3 månader sen och har fortfarande inte fått mens?? Normalt?

• Svar på tråden 4 mån bebis och fortfarande inte fått min mens?
  • Frontline

Vi har en son på över 6 månader och ingen mens i sikte så det är nog normalt.
    Avvakta ett tag till du

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • tahira

Ja, det är helt normalt. Ingenting konstigt att det tar ett tag för kroppen att återhämta sig.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Issabell

Ok! Då behöver jag inte oroa mej? Får även blod efter samlag varje gång, men det håller inte i sej utan bara lite på papper lixom.... e de också normalt?

• Frontline
    Issabell skrev 2012-12-16 02:13:20 följande:
    Ok! Då behöver jag inte oroa mej? Får även blod efter samlag varje gång, men det håller inte i sej utan bara lite på papper lixom.... e de också normalt?
    Japp det kan vara normalt det med, du har ju varit med om en stor sak och det tar ett tag att återhämta sig så ge det ett par månader till ska du se att det är ok igen eller ja nästan ok då för man blir aldrig som förr igen..
  • titti81
    Issabell skrev 2012-12-16 02:13:20 följande:
    när man varit gravid och fött barn är det jätte vanligt att man får sköra slemhinnor pga hormonerna i kroppen. 
    Jag har haft så och det har försvunnit av sig själv efter ett tag. använd ett bra glidmedel så sliter det inte lika hårt på slemhinnorna.

Mensen har dröjt 7-8 månade efter att mina barn fötts (har ammat 5 månader som längst med den första.) 
  • Aileen Allannah
    Frontline skrev 2012-12-16 02:17:21 följande:
    Japp det kan vara normalt det med, du har ju varit med om en stor sak och det tar ett tag att återhämta sig så ge det ett par månader till ska du se att det är ok igen eller ja nästan ok då för man blir aldrig som förr igen..
    Jag älskar att just du ger råd och tips här! Hjärta
  • Millenia

Jag har en dotter på 10 månader och har fortfarande inte fått tillbaka min mens :)
    Jag ammade bara nån vecka, sen fick vi börja med ersättning för jag hade ingen mjölk... 

• Frontline
    Aileen Allannah skrev 2012-12-16 20:58:09 följande:
    Jag älskar att just du ger råd och tips här! Hjärta
    Hehe jag har en bra kommunikation med min fru så jag vet hur hennes kropp fungerar efter 3 barn
    Det är ett evigt väntan på att få krypa på innan allt är återställt hehe
  • fluu

Det varierar väldigt. Min dotter är snart ett år och jag har alltid ammat väldigt mycket,men likt förbannat kom mensen tre veckor efter förlossningen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden 4 mån bebis och fortfarande inte fått min mens?