Sluta amma dagtid, fortsätta kväll o natt... Funkar det..?
Har en dotter på sex månader som jag ammar. Hon äter även vanlig mat 2-3 ggr per dag. På morgonen brukar det bli en ganska ok portion gröt, och sen blir det mat/gröt 1-2 gånger till, brukar dock inte blir några jätteportioner, beror på hennes dagshumör. Däremellan ammar hon många gånger, inklusive 1-2 gånger på natten, nån gång mellan 22-6.
Om en månad, mitten av januari, skall jag börja studera heltid och mannen skall vara hemma. Då kommer hon alltså av naturliga skäl inte kunna amma på dan... Men jag vill gärna amma på morgonen innan jag går, och sen när jag komme hem på em och kvällen o natten.
Kommer det funka? Eller sinar mjölken för mycket under de 8-10 timmar om dan som jag är borta? Vet inte hur skolschemat ser ut än, så vet inte hur långa dagarna kommer vara.
Lite jobbigt är det också att hon vägrar ta napp. På ett sätt är det bra, men det är bara jag som kan trösta henne nu. Hon är väldigt mammig, och kan gråta när hon är hos pappa och sluta mer eller mindre direkt när hon kommer till mig, utan att jag ammar.
Andra som har börjat jobba/plugga när bebin var ca 7 månader? Hur har det funkat?