• isis bianco

en vecka gammal och kräks efter matning

Jag är ny på området, första barnet. Hon får bröstmjölk och ersättning på flaska då jag fått blödande sår på brösten. Blev rekommenderad calma och dr Brown. Köpte calma... Nu när hon gått upp till ca 60-70 ml per måltid så kräks hon mycket efteråt. Min tanke är att den stora mängden rinner ner för fort i magen? Tar pauser och rapar emellan! Är dr Brown långsammare kanske?

• Svar på tråden en vecka gammal och kräks efter matning
  • E Maria

Du har minsta hålet på nappen väl? Min dotter kräktes också en del efter amning.. Hon har alltid varrit en snabbis.. Ammade bara 10 min åt gången, nu är hon 1 år o dricker 200 ml på 2 minuter typ... Rasande fart... Andra barn ammar ju säkert 45 min, o behöver lång tid på sig för att dricka ur flaskan... Så länge inte all mat kommer upp så är det nog ingen fara.. Speciellt om du har fri tillgång till bröst/flaska... O inte går på klockan liksom...

• Whitetrash86

är det mjölk protein i ? min dotter tålde inte det som spädbarn och spydde så fort hon fått ersättingen. Efter att jag bytte så slutade hon spy. Hon är idag inte allergiskt eller överkänslig.

• isis bianco

Minsta hålet? Det följde bara med en napp och det hålet är säkert 5 mm. Trodde det var samma på alla? Hon får nu semper1 som ersättning...

• Whitetrash86
    martini bianco skrev 2012-12-13 10:04:14 följande:
    Minsta hålet? Det följde bara med en napp och det hålet är säkert 5 mm. Trodde det var samma på alla? Hon får nu semper1 som ersättning...
    5mm? inte ens min 10 mån har så stort än. Nej, spring till affären och köp för nyfödd-6mån
  • isis bianco

Så det är ingen fara att ge henne mer mat direkt efter hon kräks? Det blir inte retat eller så? Så länge hon antyder att hon vill ha alltså.

• eliljeholm

Oj 5mm stort hål? Då har du säker inte det minsta hålet på nappen, finns att köpa överallt tex Coop Ica mm tror att det står stl 1 :)

• eliljeholm

Såg nu att det hade löst sig!

• mia maria

Så länge hon går upp i vikt som hon ska så är det ingen fara!
    Det är vanligt att spädbarn kräks, båda mina pojkar har gjort det men de växte som de skulle ändå.
    Att bebisar kräks beror på att de helt enkelt har ätit för mycket o/eller att bebisens magmun är omogen.  

• lightfish

Om du inte vill störa amningen är Calma flaskan bäst, det är därför den är framtagen: barnet suger på samma sätt som när barnet ammas och får lika mycket/lite.

Vissa barn kräks mycket men pröva Nan istället, många barn får ont i magen/kräks av Semper.

• isis bianco

Vi köpte dr Browns flaska istället och då blev det genast bättre. Tar henne tre ggr så lång tid att äta nu och hon får mindre gaser och kräkningar nu! Hålet i denna är pyttelitet. Amningsmottagningen tyckte vi gjorde rätt i att byta, hon har tydligen väldig kraft i sitt sug :)

Svar på tråden en vecka gammal och kräks efter matning