Böcker till 2-3-åringar?
Vilka böcker brukar uppskattas av 2-3-åringar? Vi har mängder av pekböcker, nu skulle jag vilja ha böcker med enkla berättelser. Böckerna om Bäbis uppskattas, men det får gärna vara lite mer avancerat också.
Vilka böcker brukar uppskattas av 2-3-åringar? Vi har mängder av pekböcker, nu skulle jag vilja ha böcker med enkla berättelser. Böckerna om Bäbis uppskattas, men det får gärna vara lite mer avancerat också.
Böckerna om grisen Benny är roliga. Stina Wirsens "Vem"-böcker. Lilla Anna och långa farbrorn. Spöket Laban.
Sonen har verkligen älskat alla böcker om Kråke, både de för mindre barn (1-3 år) och de för större barn (4-6 år). Tyvärr kommer det inte ut några fler böcker i serien, så man får leta på bokhandlar och antikvariat (och loppisar) om man ska få tag på böckerna!
Mina har gillat:
Böckerna om Benny av Barbro Lindgren
Böckerna om Bu och Bä av Olof och Lena Landström
Böckerna om Lilla Anna och långa farbrorn av Lasse Sandberg
Anna Clara Tidholms böcker
Böckerna om Totte och Emma
Nicke Nyfiken
Böckerna om Ingrid av Katerina Janouch
Bra Börje av Barbro Lindgren
Astons stenar av Lotta Geffenberg
Böckerna om Billy av Birgitta Stenberg
Sedan händer det ju en del där mellan 2 och 3 år.
Mamma Mu, Pettson, Pippi Långstrump (bilderbok), böckerna om Gittan etc.
Tack för tipsen. Är som ni säkert gissat ute efter julklappar. Hittade dessa: Bockarna bruse och Guldlock. Är de för enkla för en 2,5-åring?
Tar gärna alla tips ni har, det är flera barn i bekantskapskretsen som ska få julklappar.