• Thalea12

Byxblöjor.. pris?

Någon som har koll på vad tex. willys byxblöjor ligger på i pris? och vad det är för storlekar, även andra märken (bortsett från libero och pampers).

Måste nog börja med byxblöjor då det är OMÖJLIGT att byta blöja på en 7månaders som fått 8 armar o 8 ben ;) haha.. skämtosido.. men hon är överallt :) funderar på att testa byxblöja, skiljer det mycket i pris mot vanliga tejpblöjor?

• Svar på tråden Byxblöjor.. pris?
  • purple box

Willys kostar 69 tror jag. Eller 79 (en tia mer en tejpblöjan i alla fall). Pamper och Libero ligger mellan 108-118 om det inte är extrapris. Willys har en knasig passform... Så vi har kör oftast Libero men om Willysformen fungerar är den klart värd priset. Storlekarna är ungefär som liberos om jag inte minns fel.

• Mary Jo

Libero kostar väl runt hundralappen men är man med i libero klubben tex får man rabatter och det är ofta rabatt om man handlar för mer än typ 200 så dom är inte dyrare än budgetmärken då.

• dec2010

Icas byxblöjor har vi kört olika på olika ställen men i vår by kostar ett paket 89. Oavsett vad man handlar.

På citygross kostar libero 99 om man handlar för 200 så är ju nästan samma.

• Thalea12
    Frontline skrev 2012-12-09 01:08:55 följande:
    Varför inte Libero för?
    Ibland känns det som någon slags statusgrej med märkesblöjor även om de billigare är minst lika bra.. vi får se.. jag köpte Willys idag och ska testa dom.. 69 kr för 46 blöjor och libero kostade 120 kr för 46 blöjor.. ganska så stor skillnad i pris!!
  • Thalea12

jag köpte Willys idag och ska testa dom.. 69 kr för 46 blöjor och libero kostade 120 kr för 46 blöjor.. ganska så stor skillnad i pris!! Även om vi alltid kört libero tejpblöja så ska de bli intressant o se om dessa är bra :)

• purple box

Var köper du blöjor? Har aldrig betalat mer än 108 för libero. Men ofta har jag rabatter. Men, ja det är dyrt. Hoppas willys fungerar för dig! Skrattande

• tvåbarnsmor89

Inget som säger libro/pampers osv är bättre än andra. Vi kör med ICAs byxblöjor 49kr( vid kampanj som är ca 1g/mån) ord pris 69kr här får man bet 120kr för pampers/libro om de inte har kampanj då kostar de 99kr detta är på Ica maxi

• Frontline
    Thalea12 skrev 2012-12-09 19:16:46 följande:
    Ibland känns det som någon slags statusgrej med märkesblöjor även om de billigare är minst lika bra.. vi får se.. jag köpte Willys idag och ska testa dom.. 69 kr för 46 blöjor och libero kostade 120 kr för 46 blöjor.. ganska så stor skillnad i pris!!
    Nja vi brukar ge 65:- för Libero så det är ju billigare en Willys.
    Ordinarie pris är 125:- för dom men handlar man för 200:- får man ge 95:- och är man sen med i Liberoklubben får man hela tiden hemskickat rabattkuponger så då passar vi på att köpa hem 3-4 paket åt gången..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Thalea12

Okej, ja ja får massa rabatter hem hela tiden och det är på 30 kr paketet.. så ett paket kostar 90 kr isåfall.. mer rabatt har ja då aldrig fått.. eller, kanske 60 kr om du köper två paket.. men blir inte så stor skillnad..

Anyway... testat willys nu och den är hur bra som helst :)

vad är det för rabatter om man får ett paket för 65 kr!? aldrig hört.. det är ju isåfall skitbra!

• niky40

Låter som citygross kombinerat med kupong

• Frontline
    Thalea12 skrev 2012-12-13 13:16:11 följande:
    Okej, ja ja får massa rabatter hem hela tiden och det är på 30 kr paketet.. så ett paket kostar 90 kr isåfall.. mer rabatt har ja då aldrig fått.. eller, kanske 60 kr om du köper två paket.. men blir inte så stor skillnad..

Anyway... testat willys nu och den är hur bra som helst :)

vad är det för rabatter om man får ett paket för 65 kr!? aldrig hört.. det är ju isåfall skitbra!
    För varje 200:- man handlar för får man köpa ett paket för 95:- sen har man rabattkupong på 30:- så det blir ju 65:-
    Och åker man till en större matbutik som vi gör då och då handlar man ju lätt för för över tusenlappen och har man då några kuponger så brukar vi köpa 4-6 paket blöjor på en gång...
  • AoMs mamma

Jag är jätte nöjd m Willys. Coops & Icas byxblöjor,  Willysbyxblöjan går på 79, & de vanilga 69, men väldigt ofta har de rabatter även där.. Libero &  pampers kommer jag aldrig sätta på mitt barn.. Libero= som brännsår fick vår son.. & då efter bara ett par stycken,  Fy vad det måste ha gjprt ont på honom.. & pampers luktar det kiss om barnet när han haft de..

• Emmisen81

Intressant! Använder bara libero till mina barn..Willys var värdelösa, läckte igenom... Och en gång åkte blöjan av helt när sonen kissade i den(ja, det var rätt storlek)....man får vad man betalar för..

• Frontline
    Emmisen81 skrev 2012-12-15 23:21:19 följande:
    Intressant! Använder bara libero till mina barn..Willys var värdelösa, läckte igenom... Och en gång åkte blöjan av helt när sonen kissade i den(ja, det var rätt storlek)....man får vad man betalar för..
    Jag kan bara hålla med, alla 3 barnen har haft Liberos och det har funkar hur bra som helst utan att det läcker eller att dom har fått brännsår.

Har provat några billigare märken som tyvärr har läckt igenom vilket resulterar i att man får tvätta mer så den vinsten där äts upp av tvättmaskinen...
Svar på tråden Byxblöjor.. pris?