• olandssol

När har ni haft samlag efter förlossningen?

Hej! Min son är nu 2 månader och jag är inte redo för sex ännu. Tänker inte på det och känner inget behov av det. Min son kräver mycket närhet extremt av mig och sedan har vi ett äldre syskon som även kräver uppmärksamhet så det sista jag tänker på är sex! Det slog mig idag att det inte ens blir tid för kramar eller mys med mannen då vi har båda barnen i sängen eller alltid något barn i sängen. Hur löser ni andra närheten till varandra? När var ni redo för sex?

• Svar på tråden När har ni haft samlag efter förlossningen?
  • hannis

6 veckor väntade vi med första barnet. Vi hade dock tur för vår son sov gärna i egen säng på natten när han var nyfödd så vi hade gott om tid för varandra. Värre blev det när han var 6-10 månader för då sov han mellan oss och ammade hela nätterna...

• Mary Jo

Tror 8 veckor med nr 1 .. Med nr 2 blev det svårare. Lusten fanns men han låg på mig dygnet runt dom 3 första månaderna men efter det så

• Minion

Efter första barnet: 2 månader
    Andra barnet: 6 veckor
    Tredje barnet: 4 veckor
    Fjärde barnet: 5 veckor

Nu är sonen 5 månader och vi helammar så min sexlust är inte direkt på topp. Sambon kan få lite oralsex nån gång ibland om han verkligen håller på att klättra på väggarna (enbart för att jag är så snäll) och jag verkligen inte har nån lust att sexa.
    Vi samsover också men jag brukar väcka till honom ibland så vi kan ligga sked och kramas på nätterna när jag ligger och ammar på "hans sida".
    En ordentlig kram när man går om varann i hallen kan man också gå rätt långt på :)

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • cosinus

5 veckor med alla fyra. När avslaget försvunnit. Sen har det väl inte varit jättefrekvent i början och med nummer 4 fick vi ett 2 månaders uppehåll efter den där första gången för at hon skrek konstant i några månader.

• bubblan91

3v efter fl. Blödde fortfarande lite så vi hade kondom, stod inte ut med att vänta längre :P lilleman sov så snällt på kvällarna så vi kunde slappna av :)

• Cyberfru

Lusten kom direkt efter förlossningen. Sen följde 8 veckor av frustrerad väntan på att avslaget skulle avta. Fast vi kelades förstås en del ändå under tiden.

Kan dock tänka mig att det blir annat den här gången när man redan har ett barn och orken är begränsad.

• iser

Efter återbesöket runt 9 veckor tvingade vi oss till sex.  Jag var ganska skraj efter vaginalförlossning och eftersom det gjorde ont  under hela amningsperioden med första barnet. (kejsarsnitt). trots att jag helammar gjorde det inte ett dugg ont nu. Däremot kan jag inte påstå att vi är speciellt aktiva. Med en treåring en 12 veckors och en 17 åring i lägenheten är det lite knepigt.

• gezellig

Vi hade samlag två veckor efter vaginalförlossning. Hade inte alls räknat med att känna lust ens under det första halvåret så vi blev förvånade båda två :) Nu är vårt barn 7 veckor och vi har sex ca 3 gånger i veckan.

• V79

Med första efter ca 3-4 v, andra efter ca 2 v och ca 3-4 v efter med tredje. Använde kondom tills avslaget försvunnit helt. Alla tre är vaginala förlossningar och jag hade inte ont efter nån av förslossningarna. Alla barn har sovit i egen säng på kvällen.

Bf 27/1-13
  • Dramatic Chipmunk

Efter första förlossningen testade vi efter 4 veckor, det kändes inte bra så då väntade vi 2 veckor till och då var det helt ok

Efter andra fick jag för mig att jag var helt trasig därnere och vågade inte ha sex förrän efterkontrollen varit så då väntade vi 8-10 veckor.  

• granbarr

Efter första väntade vi 6 veckor, men då var de planerat ks. Nu effter andra tog de 4 månader innan vi fick  till det, å ändå känner jag fortfarande noll lust, men den kommer säkert tillbaka efter lite träning :)

Svar på tråden När har ni haft samlag efter förlossningen?