• luloli

Ge mig tips på någon RIKTIGT bra ögoncreme mot påsar, ringar och linjer!

Ja, jag är inte så duktig på sånt här med hudvård och skönhet, har mer alltid kört den "naturliga" livsstilen

Men nu när jag ser mig i spegeln så inser jag att jag behöver göra nåt.

Är 30+, småbarnsförälder som stressar och troligtvis sover för lite med :-/

Det börjar givetvis ta ut sin rätt och det märks mest kring ögonen, jag ser ständigt trött ut, har mörka partier under ögonen, är svullen under ögonen och har börjat få ganska rejäla skrattrynkor kring ögonen.

Det finns ju HUNDRATALS crèmer mot detta på marknaden i olika prisklasser och jag har ingen aning om vilken som VERKLIGEN hjälper.

Så snälla, har ni något tips på någon bra så tas det mycket tacksamt emot!
    Bryr mig inte särskilt mycket om priset bara den gör sitt jobb!

Har inte så himla mycket emot skrattrynkorna utan mest det mörka och svullnaden/påsarna

• Svar på tråden Ge mig tips på någon RIKTIGT bra ögoncreme mot påsar, ringar och linjer!
  • Zargenta

Hört att cliniques all about eyes ska vara bra :)

• Clotilda

Svullnaden vet jag ej men jag har hört att hemmorojdsalva är ett knep. Till de mörka ringarna behöver du en korrigerande concealer med undertoner som tar bort det blåa. Fråga i en ordentlig sminkdisk så kan de hjälpa dig med det.

• luloli

Hemorrojdsalva, haha, är det sant? Ja, det skulle inte förvåna mig, den har ju en sammandragande effekt

Tack för tipset!

Ja, jag behöver en ordentlig consealer, den jag har är skit

• Clotilda

Under ögonen skall man nästan aldrig använda vanlig concealer. Den vanliga är för rodnader där man behöver lite extra täckning eller om man har plitor eller finnar. Under ögonen kan man antingen använda korrigerande concealer om man är blå i huden (beror på tunn hud) eller ljusreflekterande concealer om man bara är mörk (tycker Lóreals Lumi magique är bra, och nyans 2 fungerar också lite korrigerande på vanlig rätt ljus nordisk hy, eftersom den har en lite "laxig" underton).

• Cecilia86

Har också hört att rumpsalvan ska göra underverk på påsar under ögonen.. :)

• Ventress
    Zargenta skrev 2012-12-07 22:29:25 följande:
    Hört att cliniques all about eyes ska vara bra :)
    Jag har nyligen börjat använda den och jag vet inte om jag inbillar mig, men huden runt ögonen ser bättre ut...
  • Jisa

Gör ansiktsmassage varje kväll med en olja. Det gör susen för huden och ökar blodcirkulationen. På youtube finns många filmer som visar hur man gör ansiktsmassage, finns speciell massage för partiet runt ögonen. Man ska ta det försiktigt med området runt ögonen eftersom huden är väldigt tunn.

Dock gör krämer bara en pytteliten del av jobbet,det är kosten som är avgörande för hur välmående din hud är. Drick vatten,renande örtteer,minska på kaffet, ät mycket grönsaker och dra ner på vitt socker och mjöl. Det kommer göra den absoluta största skillnaden.

• nytt eller gammalt

Weledas ögonkrämer är det enda som funkar på mig. Hade hemska påsar under ögonen för några år sedan som blivit mkt bättre med Weleda. Har testat många olika. Om ögonkrämen tar slut och jag börjar använda någon annan börjar påsarna komma igen :(

• Hejhoppsan

Jag använder Vichy LiftActive Serum 10 (finns på Apoteket). Jag är rejält skeptisk mot alla "underkrämer" men den här tycker jag faktiskt verkar funka. Om inte annat blir hyn i alla fall mjuk Glad

• Jackie85

Clinique har några riktigt bra...de är även så dryga, så de som hänger med i deras testa på kit för typ 99kr räcker i typ ett halvår...

• Felle71

Hej
    De allra bästa produkterna som finns och som faktiskt funkar mot åldrandet är ageLoc transformation, ageLoc galvanic spa samt Essence Ultra ampullerna. Jag har provat det mesta men byter inte bort mina produkter mot något i världen!
    Produkterna kan du handla hos:
    www.lidingohalsoklinik.nsedreams.com
    Har du frågor kan du ringa till dom på det nummer som står på hemsidan. Jag fick tom registrera mig så jag fick köpa till inköpspris! Grymt.

• lonelycowboy

Rekommenderar framförallt kollagen tabletter! arbeta dig inifrån. Det är ju det som felar vid åldrandet.
    Kollagen till bra pris hittar du hos vitamingrossisten

• Duckan

Jag har All about eyes som nämnts ovan. Jag är nöjd då jag var väldigt torr under ögonen utav allergichocker. Dock gör den inga underverk mot mina påsar.

• goteborgemma

Har riktigt fet hy, eller "problemzoner" som de kallar det kring ögonen där jag är Torr & svullen.Jag finner lösningen i att vara mycket i solen, ta en klyfta citron på pannan innan jag somnar som svider men rensar. Sedan är mitt absolut bästa tips att hålla alla ansiktsprodukter så naturliga som möjligt. Detta efter att ha blivit totalt uttorkad av Clinique. Det som har fungerat på mig är denna serien: www.collectiveshopping.se/deal/96e9a8cccdd64c199974a6e8ef3296ac

Svar på tråden Ge mig tips på någon RIKTIGT bra ögoncreme mot påsar, ringar och linjer!