• Rödaskor

Ha lillen hemma och plugga samtidigt?

Hej

Jag skulle vilja höra hur det gått för andra som har pluggat och varit hemma med småbarn samtidigt.
    Jag har en 13 månaders och funderar att börja plugga 50% hösten 2013. Min lille skulle då vara 22 månader. Jag skulle vilja undvika förskolan och ha honom hemma istället.
    Min sambo skulle under den tiden också börja studera men isåfall på heltid och på skolan. 

Jag vill gärna höra andras erfarenheter hur det gått med studier och barn. Berätta gärna vilken kurs du läst och hur gammalt ditt barn är/var. 

• Svar på tråden Ha lillen hemma och plugga samtidigt?
  • MHM

Jag studerade på heltid med ett barn hemma, och sedan med två barn hemma. Det gick jättebra! Pluggade på kvällar så det var viktigt att dom hade bra sovrutiner.  

• Jenny xxx

Jag pluggade iof bara på gymnasiet då jag pluggade och hade smått samtidigt. Har man ork att plugga på kvällarna är det ett bra sätt att vara hemma och samtidigt själv utvecklas. Prov, och plugg inför prov kan bli ett problem. Men pluggar din man samtidigt skulle det vara oturligt om provet hamnade på samma dag. Det fungerar bra, men alltid bra om man har ett nätverk som kan ställa upp vid "speciella" tillfällen.

• grindvaktaren

Jag pluggar hemma, har så gjort under hela graviditeten och nu är lillen född och 5 veckor och jag läser nu 50% på distans och det går fint. Dock är det tufft när man inte är så pigg i huvudet som annars...beror till stor del på sömnbrist...när lillen sover på dagarna försöker jag plugga och då missar jag MIN powernap..... 

Svar på tråden Ha lillen hemma och plugga samtidigt?