Funderingar kring att bli hemmamamma?
Vi har en son på 2 år och 3 månader och har precis börjat jobba på en till :) Jag är utbildad undersköterska och har jobbat som det många år, men efter sonens födelse kände jag att det inte skulle fungera av flera anledningar. Så jag ahr också utbildat mig till elektriker och är klar nu i december.
MEN det jag vill komma till är att jag känner att jag inte vill ha ett liv där jag jobbar 7.16:30 varje dag och endast träffar mina barn på eftermiddagen/kvällen när han är helt slut efter en dag på dagis. Allt blir så stressigt och det blir inte bra för någon av oss. Så både jag och min man har pratat mkt och bestämt att jag ska bli hemmamamma. Vilket fungerar ekonomiskt då maken jobbar till sjöss och har en väldigt bra lön. Det känns jätteskönt att vi kan göra så här men sen finns det lite saker jag grunnar på. Tex, hur blir det med pension? Kommer jag ha en chans att få jobb efter att ha varit hemmamma i flera år? Ska man försöka jobba lite extra då och då bara för att ha en liten fot kvar på arbetsmarknaden? Ska man ta ur sonen ur dagis och ha honom hemma helt och hållet ist?
Finns det någon som kanske kan ge lite pepp, förslag och tips?