• Svar på tråden Tripods, hjälp?
  • josu

Jag köpte sådana till min femåriga systerson. Det är en hel del pyssel med att sätta igång allt (måste göras av vuxen) och man måste använda vatten på flaska. Instruktionerna var tydliga. Det behövdes jätte lite vatten i början och de växte snabbt, något som uppskattades av systersonen. Tyvärr inträffade en olycka och hans små husdjur blev uppdruckna av katten!!! Men innan dess var det en uppskattad och lättsam julklapp.

• YummyMami
    josu skrev 2012-12-06 10:14:53 följande:
    Jag köpte sådana till min femåriga systerson. Det är en hel del pyssel med att sätta igång allt (måste göras av vuxen) och man måste använda vatten på flaska. Instruktionerna var tydliga. Det behövdes jätte lite vatten i början och de växte snabbt, något som uppskattades av systersonen. Tyvärr inträffade en olycka och hans små husdjur blev uppdruckna av katten!!! Men innan dess var det en uppskattad och lättsam julklapp.

Tack för svar!

Haha! Vilket öde! Ska komma ihåg att de ska beskyddas från våra katter.

Värme då? Måste man ha avancerade lampor o så?
  • orpan

dinodjur kan man annars misstänka att man har att göra med i hundra år eller så;) skämt åsido...

• rogge77a

du kan köpa ett paket med info ja det du behöver. Går att torka äggen och blötlägga senare förr nya triops. så inte tar det slut för att livslängden är kort.

Svar på tråden Tripods, hjälp?