Är jag för gammal?
39 nu, om jag blir gravid, är jag över 40 när den föds. Känns som sista chansen, men har redan tre stora barn, 13,15,19 år. Är jag egoistisk som börjar om? Är ju 60 när barnet är 20. Hinner den ens flytta hemifrån innan jag flyttar in på hemmet? Är omgift, ingen kontakt alls med barnens pappa som är alkoholist. Min nya man vacklar, ena dagen vill han ha ett eget litet barn, nästa dag tycker han att vi har det bra med dom tre som vi har. Har tagit ut och satt in min spiral flera gånger, vill, vågar inte, vill inte vågar inte, känns som jag har jätte svårt att veta vad jag vill. Blev gravid, men fick missfall för ett år sedan i v 14, med blandade känslor. Hadde inte berättat för någon att jag var gravid förrän jag fick missfallet. Mina tre barn föddes alla sjuka och jag var nära att förlora dom i kramper och andningsuppehåll, är det så att jag är rädd att gå igenom allt jobbigt en gång till....
Nu eller aldrig..Hur ska jag tänka???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-05 15:47
Tilläggas bör nog också att jag nyss "gått in i väggen", och att jag är arbetslös, har endast en timanställning. Kan man planera fler barn trots att man är en fattiglapp?
Eller är det ansvarslöst?