Arwen77 skrev 2013-01-03 11:28:06 följande:
tack för ditt svar! har du bearbetat det som hänt själv eller har du fått någon samtalshjälp? det är ju väldigt viktigt att förstå samband och orsak till att det blev som det blev. I mitt fall finns det ingen bra förklaring, men man vill ju ndå få möjlighet att ställa alla frågor som finns. Många varför finns fortfarande.
Hur gick det med denna förlossningen? födde du vaginalt?
jag fick remiss till aurora-mottagning av min barnmorska. Hon tyckte att jag skulle få min gamla förlossning ur "systemet" innan nästa förlossning. Innan hade jag ibland suttit här vid FL och vältrat mig i trådar om katastrofsnitt och googlat på de halmstrån jag hade. Jag hade via min googling kommit fram till att det troligtvis var en väldigt ovanlig åkomma som heter vasa previa jag hade, men ingen hade nämnt det för mig förrän jag kom till aurora-mottagningen och såg det i journalerna. Först då kändes det som ett avslut.
Det som jag tyckte var bra med terapin var att de var helt raka och ärliga. Inget förskönande eller krussiduller. Även om man inte kan få alla svar man vill så kan det verkligen vara skönt att sitta och prata ut med en erfaren barnmorska som har terapi som kometens.
Min andra förlossning var vaginal och blev en snabb drömförlossning.