-
-
Svar på tråden Frågor
-
Alla advokater är inte så. Oftast tar de mer tag i ärendet när det närmar sig förhandling. Har din advokat hjälpt dig med skriftväxlingen?
Ett nerlagd polisanmälan kommer troligtvis inte påverka dig negativt. Däremot kan det visa på samarbetssvårigheter.
Vad är det ni vill få igenom via domstol; boende, vårdnad, umgänge? Har ni varit i familjerätten? vad hände där i så fall? -
Som Kjell2 sa så brukar inte advokater vara så, jag kunde närsom ringa min advokat som jag hade o kunde han inte svara just då så ringde han alltid upp senare. Polisanmälan kommer att tas upp i rätten men det är inget du behöver oroa dig för, det ligger till hans (pappans) nackdel. Jag undrar samma som Kjell2, vad gäller tvisten om, är det allt el bara boendet? Lättare att hjälpa om man vet :)
-
I Sverige är det så (tyvärr) att oavsett vem som tagit hand om barnet så blir det gemensam vårdnad och växelvis boende. Det ska till väldigt starka skäl om någon vill ha ensam vårdnad. Om pappan inte är kriminell eller missbrukare eller om ni bor väldigt långt ifrån varandra kommer ni troligen bli tvingade till att ha barnet varannan vecka tills barnet blir så stort att barnet själ får ha en åsikt. (ca 10++ år) En annan sak som är väldigt väldigt viktig är om det finns risk att någon av er funderar på att föra barnet utomlands? Då brukar det inte bli gemensam vårdnad.
-
Tonårsmorsan skrev 2012-12-05 14:21:23 följande:I Sverige är det så (tyvärr) att oavsett vem som tagit hand om barnet så blir det gemensam vårdnad och växelvis boende. Det ska till väldigt starka skäl om någon vill ha ensam vårdnad. Om pappan inte är kriminell eller missbrukare eller om ni bor väldigt långt ifrån varandra kommer ni troligen bli tvingade till att ha barnet varannan vecka tills barnet blir så stort att barnet själ får ha en åsikt. (ca 10++ år) En annan sak som är väldigt väldigt viktig är om det finns risk att någon av er funderar på att föra barnet utomlands? Då brukar det inte bli gemensam vårdnad.
Varför är det tyvärr?