Tips för att kunna spela när man är ensam med unge?
Helt ny på det här forumet så säg gärna till "if im doing it wrong".
Har en 8-9mån dotter med min kära sambo som ska börja jobba snart, och då blir jag pappaledig. Har tidigare jobbat när hon varit hemma så inte riktigt stött på sånnahär problem än, men hur gör jag när hon är ute, jag har hand om barnet och jag vill få en halvtimmes tid att spela eller så?
Prova precis köra en runda i Global Offensive, efter att ha lagt hon på ett dubbelvikt täcke på golvet snett breve mig med massa leksaker,men varje gång jag kollade till henne var hon påväg mot grejjer hon inte får vara på. Majoriteten av spelen jag spelar funkar inte bra alls med korta pauser helatiden, så vill försöka få någon lösning på det här på ett sätt som nyttjar både mig och barnet (eller iallafall inte utsätter barnet för fara eller en känsla av ensamhet/uppgivenhet).
Minns att jag har sett sånnadär "lekburar" man sätter som en "gård" runt ett område på golvet som hon får hålla sig inom och leka inom, men det känns smått ohumant. Hur ser ni på någon sån lösning?
Bör jag vänta några månader innan jag börjar med något sånthär? Just nu behöver hon ganska mycket närhet , men samtidigt handlar det om någon paus på en halvtimme eller så bara.
Dela med er av era tankar! Tack på förhand
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-05 12:57
EDIT: Med "lekbur" menar jag självfallet en Lekhage!