du som har islandshäst
vad kostar din islandshäst i månaden ?
vad kostar din islandshäst i månaden ?
Det beror ju på skoning, foder, stallplats, försäkring osv.
Min går på ca 3000-5000 i månaden
Skor på alla tassar, försäkring, kraftfoder, hö/halm, boxplats och så vidare.
Hejdu!
Jag har två grabbar i eget stall.
De kostar mig cirkus 1000:-/häst tot. i månaden inkl foder/hovsl/försäkring mm..
Jag har med två islandshästar i eget stall räknar man ihop allt blir det ju säkert minst 1000kr per häst på vintern iaf p då snålar jag en då tävlar inte just nu bland annat
Just nu kostar min häst mig 2000 kr i stallhyra inkl utsläpp, hö, halm, paddock
Försäkring: 450 kr/mån, skoning(om man slår ut det) ca 400 kr/mån.
Vanligtvis brukar stallhyran vara på 1200 kr när hon går på lösdrift men nu står hon installad i två månader.
Sedan tillkommer kurser, träningar, vaccination, utrustning, oväntade vetrinärvårdsräkningar m.m
För mig kostar det ca 4 000 - 6 000 då jag har två, men om man räknar med bara 1 så ca 3 000. Har också 2 arabiska fullblod och en frieser som är mycket dyrare
minst 4000 i månaden för min. Har då bara räknat med stallhyra, foder, skoning, och försäkring.
Står på en större anläggning i stockholms län och har tillgång till ridhus, ovalbana, tränare osv.
Har 2 egna hemma på min gård, + ett äldre varmblod och de kostar mig ca 500:- / månad ( har eget foder, betalar bara rundbalningen, de går barfota, jag verkar själv, samt att de är till åren komna så försäkringen är bara straxt under 100 lappen var ) Men det är kanske inte alla som har sådan tur
Jag har två isisar en unghäst o en gamling, bor på egen gård och har eget hösilage. Dem båda är skodda 500 kr i mån per häst, försäkring, vaccination mm så 800 per häst kan jag tänka mig i mån:) har en fjording oxå, som går barfota. Eget bete:)