• famhjort

barnmorskan hänvisade oss till abortkliniken trotts att vi vill behålla.

Hej! Igår var jag och sambon på inskrivningsmöte hos en barnmorska här i vårat samhälle.
    Kändes bra, för jag hade haft barnmorskan som skolsköterska i den skolan jag gick i när jag var gravid med våran dotter Julia (då var jag 15år och gick i nian) Jag träffade henne 1 gång då, för jag kände att hon var för på med att känna på magen.lyssna på hjärtljud o en jävla massa. Jag gick i skolan för att plugga inte för att koncentrera mig på barnet hela tiden, även om det var mysigt.

Nu är våran dotter snart 2år och jag är 17år Om det går som det är tänkt nu är jag beräknad med nummer två i Juli 2013. Kommer då vara 18år.

Igår när vi gick till inskrivningen var min sambo väldigt.. ja vad ska man säga, grinig och inte på humör eftersom vi båda är sjuka samt dottern har haft öroninflamation fram o tbx. vilket tagit oss på krafterna.

När vi kommer dit, hån flinar hon åt mig o säger. vi har träffats?
    Ja ba, jaha? sen frågade jag om det var från skolan. då säger hon med ett strängt JAPP
    Sen började hon fråga mig om vilken dag det var jag hade senast mens osv.

Eftersom jag och sambon hade en break nu iår, under sommaren har han varit lite rädd att de inte ska vara hans, fast jag kan faställa till 100% att de är hans, och det vet han själv också. men de kommer perioder då han är osäker.

Så hanfrågar henne om det skulle kunna vara så att (jag) skulle kunna haft någon blödning som visade på en tidigare graviditet? (frågan lät oskyldig och det kändes bra för mig att han vill att de ska vara hans)

Då började hon, Vadå vad fattar du inte? Lyssnar du inte på vad Jennny säger? Är det något problem mellan er? Hade min sambo sagt att han tror det fanns tidigare graviditeter så skulle jag bara dra, jag skulle inte tilllåta att de inte fanns någon tilllit i förhållandet! Sen började hon hänvisa oss till abortkliniken även fast vi fortfarande vill behålla barnet. Hon skrev upp vad man skulle klicka när man väl var framme när man skulle välja alternativ, tryck sedan två skrev hon på lappen.

Jag satt seriöst och grät och mathias tittadepå mig och undrade vad som var fel?
    Ja sa bara hmmm aah okej. under hela samtalet eftersom jag grät av alla mina hormoner.

I slutet av samtalet ställde hon frågan som löd " nu vill jag att ni går hem och tänker över om ni verkligen ska vara tillsammans"

sen när vi är på väg ut där ifrån, säger hon.. jag tror vi ses igen, då sa jag bara , Jasså! sen gick vi.

Min fråga är då!
    Hur fan kan en barnmorska vara så iskallt dum?
    Är det bara för att min sambo var osäker, ville ha svar på frågan? för att vi var unga? vad fan är det frågan om?
    Nu blir vi tvungna att åka en bitför att få en barnmorska, för dit ringer jag inge mer.

• Svar på tråden barnmorskan hänvisade oss till abortkliniken trotts att vi vill behålla.
  • längtan8402

Respektlösa kärring. Nä man säger absolut inte så bara för att ni är unga eller whatever. Riktigt illa. du ska veta att det e mååånga barnmorskor som inte är bra,som inte passar till yrket. Hade jag vart du hade jag ringt mödravården där du bor och bara sagt att jag vill byta barnmorska för hon jag fick träffa var inte bra! säg det. Det ska hon ju få veta att hon va oprofessionell i sitt sätt mot dig, och man har rätt till att själv välja barnmorska eller byta om man inte är nöjd!

• Mhjelm

finns fan folk till allt! förbannat vad förbannad jag blir på sånt här! det får ju verkligen inte förekomma!
    finns här gumman Hjärta

• famhjort
    längtan8402 skrev 2012-12-04 08:00:45 följande:
    Respektlösa kärring. Nä man säger absolut inte så bara för att ni är unga eller whatever. Riktigt illa. du ska veta att det e mååånga barnmorskor som inte är bra,som inte passar till yrket. Hade jag vart du hade jag ringt mödravården där du bor och bara sagt att jag vill byta barnmorska för hon jag fick träffa var inte bra! säg det. Det ska hon ju få veta att hon va oprofessionell i sitt sätt mot dig, och man har rätt till att själv välja barnmorska eller byta om man inte är nöjd!
    Så sant men jag känner mig ändå så jävla kränkt på något sätt, Sambon blev förbannad påvägen ut och kastade lappen. Sen blev vi också hemma tvungen att konfrontera varandra, vilket slutade med tjaffs och sen några kramar och pussar, för det var inte värt att bråka över hennes ord. Vi hade en jätte bra barnmorska där vi bodde förut och hon gratulerade oss för att jag var gravid, denna tant sa ingenting. Ja respektlöst. Ja får göra det, Eftersom det är en väldigt liten avdelning kanske man kan ringa till dotterns BVC sköterska? för hon är chef över den avdelningen hon måste ju kunna fixa det. Tack för att ditt svar.
  • famhjort
    Mhjelm skrev 2012-12-04 08:01:41 följande:
    finns fan folk till allt! förbannat vad förbannad jag blir på sånt här! det får ju verkligen inte förekomma!
    finns här gumman Hjärta
    Ne de är så sjukt, Jag kommer väll till skolan när jag börjar bli friskare. Julia är fortfarande sjuk :( 
    Tack vännen,saknar dig! <3 
  • Loojsen

Åh men näää.. Be att få byta barnmorska? Hade absolut jag gjort :)

• famhjort
    Loojsen skrev 2012-12-04 08:17:48 följande:
    Åh men näää.. Be att få byta barnmorska? Hade absolut jag gjort :)
    jo funderar på det, så tråkigt bara när det blir så :/ 
  • Loojsen

Jag tycker faktiskt du ska göra de, utan att tveka.. Hon får ju dig att må dåligt :( tänk att du ska ha henne hela graviditeten annars :(

• sextiotalist

Alla blivande föräldrar, ung som äldre, skall bemötas med respekt. Alla förhållande kan ha dåliga dagar. Så nej, jag blir uppriktigt sagt ledsen när jag läser vad du skriver.

• längtan8402
    famhjort skrev 2012-12-04 08:06:13 följande:
    Så sant men jag känner mig ändå så jävla kränkt på något sätt, Sambon blev förbannad påvägen ut och kastade lappen. Sen blev vi också hemma tvungen att konfrontera varandra, vilket slutade med tjaffs och sen några kramar och pussar, för det var inte värt att bråka över hennes ord. Vi hade en jätte bra barnmorska där vi bodde förut och hon gratulerade oss för att jag var gravid, denna tant sa ingenting. Ja respektlöst. Ja får göra det, Eftersom det är en väldigt liten avdelning kanske man kan ringa till dotterns BVC sköterska? för hon är chef över den avdelningen hon måste ju kunna fixa det. Tack för att ditt svar.

Ja gör det. Är hon chef där så är ju hon den bästa att prata med om det. Säggärna som det är att hon kränkte dig och din sambo. Sånt ska komma fram. Men be i a fall att få byta för en sån dum blm vill du ju inte gå till mer,man träffar ju ändå sin bm ganska mycket sen under tredje trimestern.

Lycka till och grattis till er bebis!! =)
  • Dulishious

Men guuud vilken kärring, hur fan kan man vara så jävla okänslig?

Även OM du och din sambo skulle splitta upp så kan ni ju vilja behålla det kommande barnet, får jag ge henne en snyting? Gaaahr.

• famhjort
    sextiotalist skrev 2012-12-04 08:47:01 följande:
    Alla blivande föräldrar, ung som äldre, skall bemötas med respekt. Alla förhållande kan ha dåliga dagar. Så nej, jag blir uppriktigt sagt ledsen när jag läser vad du skriver.

Ja det blir jag med, Mer förbannad att hon ens får jobba där.
    längtan8402 skrev 2012-12-04 09:03:24 följande:

Ja gör det. Är hon chef där så är ju hon den bästa att prata med om det. Säggärna som det är att hon kränkte dig och din sambo. Sånt ska komma fram. Men be i a fall att få byta för en sån dum blm vill du ju inte gå till mer,man träffar ju ändå sin bm ganska mycket sen under tredje trimestern.
    Lycka till och grattis till er bebis!! =)
    Ja nu har vi gjort det, men eftersom det bara fanns hon som barnmorska så skulle de kalla in en annan! Så det kanske tar ett tag vem vet, men hellre det än hon. 
    tack så jätte mycket (:
    Dulishious skrev 2012-12-04 09:06:41 följande:
    Men guuud vilken kärring, hur fan kan man vara så jävla okänslig?

Även OM du och din sambo skulle splitta upp så kan ni ju vilja behålla det kommande barnet, får jag ge henne en snyting? Gaaahr.
    Ja det tycker jag också är konstigt. Hahah ja gör det (;

• Kotek23

Gud vad kul Jenny! Grattis till nummer två. Rätt komiskt att det är en månad mellan julia och William och kommer även vara en månad mellan våra minis. Har en bulle i ugnen som fortfarande är hemlig, kommer i augusti någon gång ;) All lycka till er! Ni fixar det där, strunt i den där dumma barnmorskan.... finns verkligen folk till allt... suck

• famhjort
    Kotek23 skrev 2012-12-07 11:20:26 följande:
    Gud vad kul Jenny! Grattis till nummer två. Rätt komiskt att det är en månad mellan julia och William och kommer även vara en månad mellan våra minis. Har en bulle i ugnen som fortfarande är hemlig, kommer i augusti någon gång ;) All lycka till er! Ni fixar det där, strunt i den där dumma barnmorskan.... finns verkligen folk till allt... suck
    hahaha men gud grattis angelika :) vi m¨ste snacka sen hahhaha <3
  • Sahög

Usch vad sur jag blir på sånt vad är de för fel på folk seriöst? 
    Du är rätt att byta barnmorska precis när du vill, någon har verkligen pissat på hennes macka!
    Jag fick en liten pojke 10/11/12 och är 18 år, grattis till graviditeten, hoppas det löser sig! 

• liinaa

Usch så dåligt! Jag va 17 när jag va gravid med min dotter och min barnmorska sa possitiva saker varje gång som jag var där. Att alla trots ung som gammal så ska alla bemötas lika dant. Så ring och klagar och begär att du ska få byta. För du fick absolut inte ett bra bemötande!

Svar på tråden barnmorskan hänvisade oss till abortkliniken trotts att vi vill behålla.