De byter inte blöja!
Min 3 åriga son var hos sin farmor och farfar när jag och sambon åkte iväg med vår minsting för att handla och ha det trevligt hos en vän efteråt för att fira 1 advent en stund. Kommer hem strax innan barnens läggtid och hämtar upp sonen, vi bor ju på samma gård. Och jag märker att han är gnällig och vill inte sitta på rumpan. Ont skriker han. Går upp och kollar detta och herrejävlar. Helt ilskt rött och han är skinnflådd på skinkor och som blivit sår! De har haft honom i en kväll och en heldag! Han skrek och skrek när jag skulle tvätta rent honom, stackars pojk! Han brukar inte få sådant här, förutom en gång då han kom hem med ingrodd bajsblöja där det var ett lidande för honom då jag fick ta olja och olja för att ens få loss det ifrån huden! Och då hade inte svärisarna känt någon doft, men jag hade påpekat att de har två ögon att titta med. Men då var jag "hysterisk" som de kallade det. Min sambo ville inte ta tag i detta igår, " då det kunde bli en konflikt". Men efter övertalning och att han borde stå på sig för sin son skull gick han upp till sina föräldrar och ja, då var det ingen som stod för detta, utan skylldes på varandra, men den som bytteblöjan borde ju sett detta och smörjt in rumpan eller sagt till. Efter detta vill jag inte ha dem som barnvakter, men sambon håller inte med, utan vi ska på påminna dem vid lämning. No Way! Överreagerar jag kanske? Vad hade ni gjort?