• sixten

Far behandlar mig som en 10 åring

Hejsan. Jag hade tänkt art rådfråga er om detta är rätt/okej eller inte.

Jag är 14 år och är rätt less på min far. Minaföräldrar är skilda och hos min mor tycker jag att jag behandlas rättvist. Men hos far är det annorlunda, det är sånna här små saker hela tiden tex när jag ska gå och lägga mig. På helger får jag vara uppe hur länge som jag vill hos mor men hos far ska jag vara i säng vid 22 och på vardagar 21. Jag har inga problem med att vara uppe till 02 på lördagen och sedan gå till skolan på måndag, vänder på dygnet lätt. Samma sak på sommarlov, när dom bodde ihop så var jag tvungen att lägga mig i tid 2 veckor innan skolan började. Sen har vi vinterskor, inga (ja jag vet hur det låter, menmen) har vinterkängor. Mina "sommarskor" är varma och jag klarar mig ypperligt med dom på vintern (om det är 1 meter snö tar jag vibterskorna men till skolan så). Han tvingar mig till att se dum och löjlig ut.

Jag är väldigt mogen för min ålder så jag kan faktiskt ta hand om mig själv och rätta mig efter vad jag tycker är bäst för att jag ska må bra. Nu mår jag skit, är stressad och deprimerad för det här att han ska bestämma så väldigt över mig.

Han ser mig som en 11-12 åring medans min mor ser mig som en mogen 16 (14) åring och det mår jag bra av, skulle jag inte bo hos henne varannan vecka så skulle jag inte orka mer känner jag.

Detta var bara ett par exempel på hur han beter sig. Är detta rätt?! Hoppas ni tog er tid att läsa.

• Svar på tråden Far behandlar mig som en 10 åring
  • Glusper

Nej de är inte rätt revolta mot han så han fattar att du är större nu

Svar på tråden Far behandlar mig som en 10 åring