Hjälp att få amningsnappen att fungera
Jag ammar min 3 veckors dotter med hjälp av en amningsnapp. Började med den när hon var några dagar gammal då hon hade svårt att få rätt tag och jag fick hemska sår. Jag vill gärna och har försökt få henne att sluta använda den men det är helt omöjligt. Hon bara "pickar" på vårtan och bli arg. De få gånger hon sugit tag har hon släppt taget efter bara någon sekund, argare än någonsin.
Problemet jag har med amningsnapparna är att de inte sitter fast. De släpper i kanterna när hon ammar och plastkanterna lägger sig över hennes näsa så hon får svårt att andas. Jag fuktar med vatten innan, rengör med kallt vatten, varmt vatten och diskmedel men inget hjälper. Den lossnar direkt iaf. När den är ny lossnar den iofs bara lite i kanterna men efter bara några få användningar så räcker det med att hon drar lite med handen så ramlar den loss, mjölk rinner över både mig och dottern och hon (och jag) blir frustrerad.
Snälla har någon nått tips på hur jag ska få till det här bättre? Som det är nu kommer jag ge upp amningen vilket jag egentligen inte vill, speciellt inte pga av nått så löjligt som en amningsnapp.