• Svar på tråden pbc i fisk.
  • litenkattastrof

man kanske borde börja mäta halten miljögifter i bröstmjölk innan man börjar amma barn en studie fran tyskland visar att barn som ammats har 30% mer miljögifter i blodet än dom som getts flaska.

Ab imo pectore.
  • litenkattastrof

har nagon av era barnmorskor diskuterar miljögifter i bröstmjölk med er?

Ab imo pectore.
  • litenkattastrof

ingen som tycker att det är intresant att man alldrig far höra om att amning kan ha daliga sidor som tex om man har mycke miljögifter.

Ab imo pectore.
  • Emmis
    litenkattastrof skrev 2012-12-03 08:02:52 följande:
    ingen som tycker att det är intresant att man alldrig far höra om att amning kan ha daliga sidor som tex om man har mycke miljögifter.
    Tycker nog inte att det var någon överraskning att det man har i kroppen går över i mjölken. Och att gifter lagras i kroppen har man ju hört länge? Så nej, inte särskilt nytt och spännande för mig i alla fall.
  • litenkattastrof
    Emmis skrev 2012-12-03 17:20:56 följande:
    Tycker nog inte att det var någon överraskning att det man har i kroppen går över i mjölken. Och att gifter lagras i kroppen har man ju hört länge? Så nej, inte särskilt nytt och spännande för mig i alla fall.
    nej det är inget nytt men det pratas inte om det alls. jag tycker att det är konstigt att det inte tas upp alls utan tigs om miljögifter i mjölken
    Ab imo pectore.
  • mliten

Japp. Den helt galna fiske-politiken vi har i Sverige tillåter att fiska och sälja giftig fisk. Vi får inte exportera den inom EU pga de höga gifthalterna men för svenskar är den tydligen prima käk.
    Regeringen säger att svenskar har sååå bra koll på kostråden ( jojo) så det behövs ingen begränsning eller förbud. Och dessutom så är det ju tradition(!!) att fiska i Östersjön och äta sillåda. Suck.

Svar på tråden pbc i fisk.