Jag orkar inte mer nu!
Nu får det vara nog!
Har varit separerad i nästan 4år nu och under dessa 4år har det mestadels varit problem och bråk med barnens pappa.
Vi har varit i tinget och fått sammanställt ett umgängesschema och vi har gått på samarbetssamtal osv.
Men saken är den att enda sedan dag 1 har han försökt förstöra för mig på olika vis...han har anmält mig till socialen och hävdat att barnen blir försummade osv ,han har ljugit för både mig och barnen med mera.
Nu är barnen 4,5år och 6,5år och ingen utav dem vill till sin pappa när det är tid för umgänge...stora barnet vill bara vara hos sina farföräldrar och lilla barnet vill inte ens till någon utav dem utan föredrar att stanna hemma med mig.
Igår fick jag samtal från socialen i kommunen jag bor och nu har han återigen anmält mig men med grunden att han anser att barnen far illa här pga att jag har dålig ekonomi (är studerande) och att barnen har trasiga kläder och inte har några leksaker så nu har jag blivit kallad till möte med dem.
Hans påstående är helt utan grund och jag är inte det minsta orolig eller någonting för detta utan det jag vill ha hjälp med/svar på är -hur faaan får jag stopp på honom?
Han har hållit på konstant i 4år som sagt och detta sker oftast när han inte får sin vilja igenom ,exempelvis nu gällande julen...det är min jul i år och han och hans föräldrar bad om att få hem barnen till sig den 23e men jag sa nej...dels för att det är just min jul och dels för att vi ska fira på annat håll den 23e och efter det så satte processen igång och jag fick samtal från socialen.
Känns som att jag gjort allt jag kan för att han ska va "nöjd" men det blir han visst aldrig...