• FamilyForever

Vad tycker ni om Britax Two Way ??? Har ni den eller har haft?

Hej!

Vi har skaffat oss en andra bil och för bekvämlighetens skull tänkte vi köpa en till bilstol så vi slipper flytta emellan...

Min dotter är 2,5år och väger ca 13kg. Idag har vi en britax Hi way i vår bil som vi e nöjda med, den går endast att ha bakåtvänd. För att slippa behöva köpa två nya stolar sen när det är dag att vända på henne om några år så har vi tittat på en Britax Two Way, då kan vi ju vända på den sen när det e dags och sen bara köpa en framåtvänd till andra bilen.

Nu vill jag veta vad ni har för erfarenheter av Britax Two Way!?
     Vi har inte den bästa ekonomin och har hittat denna stol till ett superbra kampanjpris! Därför vill jag först veta om folk som har/haft denna är nöjda med den. Ska åka ner till babyproffsen och höra vad dem säger oxå. Samt prova den i vår andra bil, en volvo 945, den e ju stor och rymlig, och britax har väl några av de mindre stolarna?

Tacksam för era synpunkter om Britax Two Way         

• Svar på tråden Vad tycker ni om Britax Two Way ??? Har ni den eller har haft?
  • Vinterankan

Köp inte den. Tänkte ungefär som ni (efter att säljaren berättat hur bra det var) men den var dålig både som bakåtvänd och framåtvänd. Alldeles för dåligt stoppad och obekväm att sitta i.

• niky40

Vi är jättenöjda. Sonen sitter som en kung i den bakåtvänd. Han är 110 lång och har mycket plats kvar.

• EnStoltMamma

Den är absolut INTE dålig bakåtvänd! Vi har haft den som extrastol till sonen sen han va ca 3 år.. Han kan fortf sitta bakåt i den, han är 4 1/2.. I sin hi-way kunde han inte ens sitta tills han fyllde 4.. Klart att säljarna hellre vill sälja en dyrare stol.. Men om den inte hade varit bra hade den inte fått säljas.. Dock skulle jag aldrig ha den framåtvänd.. Såkallade kombistolar är bäst att ha enbart bakåtvända då de är tunga och har dålig bältesstyrning.. När det är dax att vända är det mycket bättre med en enbart framåtvänd stol!

Köp en two-way! Ditt barn kommer kunna sitta bakåtvänd i den längre än i sin hi-way!

• veh

Britax Two-way är en alldeles utmärkt stol att ha bakåtvänd, och ditt barn kommer säkerligen kunna sitta bakåtvänd i den länge innan öronen går upp ovanför stolskanten eller maxvikten 25 kg är överskriden. Eftersom sitsen inte är skålad så gör det inget om benen blir långa, barnet kan då sitta skräddare i stolen t.ex. Men den är onödigt tung när man ska ha den framåtvänd, då är det bättre med en bältesstol som endast är avsedd att ha framåt.

• La Lola

Hade en sån till Alma o köpte nyligen en till Hedda.
    Jag tycker de är jättebra.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Sisisisi

Den bör INTE användas framåt! En bältesstol är säkrare och funkar längre tid.

Vi köpte den som extrastol och sen har den blivit förstastol när barnen blivit större. Har haft den till två barn och är nöjd. Nu åker 4,5-åringen i den, bakåtvänd tills den är urvuxen såklart

• BängtRagnhild

Vi har den som bakåtvänd och har haft sen sonen var 1,5 år och nu är han 3,5 år och har mycket plats kvar. Jag hade dock inte vänt den framåt eftersom den är för tung för det. Bättre att köpa en framåtvänd stol till det.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
Svar på tråden Vad tycker ni om Britax Two Way ??? Har ni den eller har haft?