• Rexona

Nan 1 pro eller Nan 1 ha?

Min dotter är 12 dagar gammal och får ersättning. Jag har inte tillräckligt med mjölk utan pumpar ut ca 100ml/dygn :(

Hon får just nu Nan 1 PRO, men har ganska ofta magknip och gaser samt ganska kämpigt för att få ut dom. Ingen förstoppning men ganska jobbigt. Hon äter som en häst och kissar ordentligt och bajsar ..

Nu undrar jag vilken ersättning är bäst för såna magar? Nan 1 pro eller ska man byta till Ha?

Vill helst ha en som är mild för magen. Har därför inte använt semper då nan sägs vara mildare (?) 

• Svar på tråden Nan 1 pro eller Nan 1 ha?
  • Baralillajag

Har haft precis samma problem jag höll på med nan 1 och rådfrågade då på BVC som tyckte att jag skulle byta till nan ha för att den va mildare och lättare matsmältning. Provade då nan ha men min magknipen försvann inte plus att han spydde hela tiden utav den. Så jag gick tillbaka till nan 1 och köpte även semper mag droppar och sedan dess har de inte vart något mer mag knip.

• LillyLolo

Du får ut MYCKEt mindre mjölk när du pumpar. Jag lovar! Det var lika dant för mig. Så fortsätt amma så mycket du kan. Det kommer mycket mera då. Även fast du inte ser hur mkt det kommer.

Ta nan 1 PRO när hon e så liten. Det gjorde jag, kändes bättre helt enkelt :)

• LillyLolo

Sedan borde du köpa Pysventiler. Den stoppar du in i rumpan efter att ha masserat lite på magen. Då kommer fisarna ut enklare :)

• purple box

Fast LilyLolo, många får ju mer om de ammar+pumpar när de ska få igång mjölken.
    Har du testat vanlig nan? Min mår bäst på det. Knasunge,
    Flaskan påverkar gaser också. Vilken har du?

• Rexona
    purple box skrev 2012-11-29 10:51:35 följande:
    Fast LilyLolo, många får ju mer om de ammar+pumpar när de ska få igång mjölken.
    Har du testat vanlig nan? Min mår bäst på det. Knasunge,
    Flaskan påverkar gaser också. Vilken har du?
    jag har philips avent flaska och doctor brown
  • purple box

Okej. Ja, har hört att de ska vara de bästa (har själv en brown som fungerar utmärkt). Men som någon annan sa, funderat på pysventil? Kolik massage kan hjälpa ibland.

Svar på tråden Nan 1 pro eller Nan 1 ha?