• PojkMamma85

hård i magen

Min skalle står still!
    Min amning sket sig efter 4 månader och nu ammar jag bara natten, min son på 5 månader börjar bli hård i magen. Var de rapsolja jag kunde lägga i ersättningen som hjälper till att hålla magen mjuk och tarmen ler? Kunde man använda messmör med?

han får lite katrinplommonpure med, men har tagit de lungt med smakisar så vågar inte öka upp de riktigt ännu.

han äter 125ml var 2-3 timme.  Hur mkt olja kan jag ha i de?? 

• Svar på tråden hård i magen
  • purple box

Ersättningsbajs blir ju normalt hårdare än amningsbajs. Har han svårt att bajsa?
    Katrinplommon blev min bara hårdare av. Vad jag hört så en liten sked.

• PojkMamma85
    purple box skrev 2012-11-28 11:37:13 följande:
    Ersättningsbajs blir ju normalt hårdare än amningsbajs. Har han svårt att bajsa?
    Katrinplommon blev min bara hårdare av. Vad jag hört så en liten sked.
    igår hade han lite svårt att bajsa
  • purple box

I första hand hade jag testat resultat utan katrinplommon. Om det blir hårt hade jag då testat messmör, har hört att det funkar bättre för bebisarna.

• PojkMamma85
    purple box skrev 2012-11-28 16:49:11 följande:
    I första hand hade jag testat resultat utan katrinplommon. Om det blir hårt hade jag då testat messmör, har hört att det funkar bättre för bebisarna.
    jhan har bajat löst så katrinplommonen verkar funka =)
  • purple box
    PojkMamma85 skrev 2012-11-28 17:40:48 följande:
    jhan har bajat löst så katrinplommonen verkar funka =)
    Vad skönt att det fungerade för hans mage! :D Vänta med messmör och annat ett tag, kan bli för mycket för magen.
  • PojkMamma85
    purple box skrev 2012-11-28 18:15:04 följande:
    Vad skönt att det fungerade för hans mage! :D Vänta med messmör och annat ett tag, kan bli för mycket för magen.
    jo. de blir inge katrinplommon i morgon han har bajsat 4 ggr idag och de har vart riktigt löst
Svar på tråden hård i magen