• Ginnieo

Skolstrejk!

Blir nyfiken på vad ni som har barn i skolåldern tycker om detta? bra eller dåligt? vad tycker ni om att ge barnen betyg från 4:e klass och är detta rätt sätt att göra motstånd? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-27 22:03
    skolstrejken.wordpress.com/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skolstrejk!
  • E Maria

Men man får inte betyg från fjärde klass.. (?) vad är du ute efter? Jag tycker betyg från åk 6 är okej, men inte tidigare tror jag.. Det räcker med de skriftliga omdömen som ges varje termin..

• Ginnieo
    E Maria skrev 2012-11-27 22:02:21 följande:
    Men man får inte betyg från fjärde klass.. (?) vad är du ute efter? Jag tycker betyg från åk 6 är okej, men inte tidigare tror jag.. Det räcker med de skriftliga omdömen som ges varje termin..
    Jan björklund tycker tydligen att skolan skall börja sätta betyg redan från 4:e klass. Jag glömde skriva med länken i ts men har uppdaterat nu
  • E Maria

Jaha.. Ja, nä, jag tror inte det leder till bättre resultat.. Är lärare o jag har i alla fall koll på att föräldrar och elever vet om man skulle "ligga illa till".. Behövs inga betyg för att ha den kontakten med föräldrarna..

• Lajkie

Personligen ser jag inget fel i att sätta betyg från fjärde klass.

• FrökenLöken

Jag röstade, trots att jag inte har barn i skolåldern Förvånad

Jag anser att betyg från fjärde klass är bedrövligt. Bedrövligt. Stackars barn, stackars barn ...

• Dr Mupp

Jag tycker betyg är bra. Det är bara svenska söndercurlade barn som inte kan hantera betyg. Betyg redan från start är annars det vanligaste.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • LunaLunatic

Hmm, säkrast att inte planera in nåt prov då, ifall nån tänker hålla sin tonåring hemma.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Skolstrejk!