• Mita1973

Amnings krångel hur göra man

Amningen har funkat bra för mig och lillen.. 

Jag fick en tandinflamaion, och under den tiden var det som min produktion  mer än halverades..

Jag  är nu frisk från de men  produktionen lyser med sin  frånvaro, producerar mest nattetid så han blir nöjd på dagarna funkar de i princip inte alls :(  Han är snart 4 månader....

Vad kan jag mer göra??

Jag amar  såfort han vill ha men han verkar inte få tillrekligt     

• Svar på tråden Amnings krångel hur göra man
  • Grytlapp

Det är jobbigt när det krånglar. Verkar barnet nöjt?
    För då kan det vara så att du upplever det som om mjölken minskat men att du ändå producerar tillräckligt.
    Ett tips är att amma tätare än tidigare och kanske t.om pumpa ur om barnet inte vill äta.

• Mita1973

Han blir inte alls nöjd han blir skogos tokig..... 

Andra mål blir han jätte nöjd, så svårt att avgöra

Pumpa gör ingen nytta då  kommer inte en droppe     

• Mandelskorpan

Amma ofta, byt sida ofta. Drick mycket. Följer han sina kurvor? Kan det vara något annat som stör?

• Veritaslux

Det jag spontant tänker på är att din son just nu befinner sig i en fas då amningen krånglar för väldigt många. Bebisarna börjar bli mer vakna, nyfikna, har svårare att komma till ro. Så jag tänker att det du tolkar som att han inte får mjölk, har att göra med att han helt enkelt befinner sig i en helt normal utvecklingsfas. Att det funkar på natten talar lite för det också... 

Det enda rådet att ge är att amma, så det låter som att du gör helt rätt. Försök hitta lugn och ro och undvika distraktion så gott det går. För en del funkar det att amma i ett lugnt rum, en del går och ammar (!) För min del räckte det att försöka finna lite lugn och ro och att amma innan min dotter var för hungrig, då hade hon inget tålamod. 

Om han följer sina kurvor skulle jag inte vara orolig. Håll ut, det går över. För mig gick det ganska snabbt, någon vecka bara, så blev det lite bättre och sedan ett par veckor så var vi helt back on track. 

Lycka till! 

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Mita1973

han får amma så ofta han vill  men blir oftast inte mätt

problemet började  efter vi vägde och mätte sist så jag vet inte om det påverkat kurvan ska dit på måndag

dricker mycket då jag behöver mycket vätska....

Jag  har läst mycket på forumet och testat och donat med de jag läst  ska prova med lätt öl och se om humlen hjälper lite

tack ni är underbara

• Tjolanta

Brösten kan kännas "tomma & slappa" trots det att de är fulla med mjölk.. Ju mer du oroar dej desto värre tror jag det blir. Försök att slappna av så kommer det säkert rinna till.

• Mandelskorpan

Det kan vara en tillväxtperod, då kan det kinkas lite när produktionen ska dras upp. Amma på så ska du se att det ordnar sig. Håller tummarna för fin tillväxt på måndag.

kram på dig 

• Mita1973

Nu funkar amningen igen känns så skönt att slippa stöd mataHjärtaSkrattande

• Antilopen
    Mita1973 skrev 2012-11-29 16:00:56 följande:
    Nu funkar amningen igen känns så skönt att slippa stöd mata

Så skönt att det löste sig! Min erfarenhet är att krångel vid bröstet INTE beror på för lite mjölk, utan tusen andra saker; utvecklingsfaser, övertrötthet, ökningsperioder mm mm. Lycka till med den fortsatta amningen!
Svar på tråden Amnings krångel hur göra man