• lillisen2

Velig, behöver råd

Hej allihopa! Jag måste fråga då jag är velig och detta inte känns helt rätt. Vi har en dotter som är strax över året och jag och barnets pappa ska snart ut på en middag med hans företag. Vi kommer då behöva en barnvakt och pappan vill gärna att farmor oxh farfar passar.. Helt ok! MEN meningen därefter, barnet kan ju sova över också. Gulp! Jag är nervös! Hen har sovit borta tidigare MEN nu träffar hen farmor/farfar ca 1gång varannan månad och jag vet inte om hen känner sig trygg nog för att sova där. De känner knappt till våra rutiner med mera. Överreagerar jag?! Vad hade du gjort?

• Svar på tråden Velig, behöver råd
  • Annelie 76

Jag hade haft barnvakt hemma hos mig så barnet får sova i sin egen säng samt att omgivningen är barnanpassad.

• Winterfell

Jag personligen hade inte lämnat över natten till någon hon träffar så sällan.

(OT, men ska du använda hen så är det ju bra att inte skriva ut barnets kön innan

• Natulcien

Jag hade inte heller lämnat barnet med några som hon träffar så sällan. När är middagen? Ni kanske hinner träffas lite mer intensivt inför det tillfället?

• Fosse

Jag hade aldrig lämnat iväg henne över natten!

Kan inte farmor och farfar komma hem till er och passa där?

• Donum

Jag sällar mig till skaran som inte hade lämnat henne över natten till personer som hon inte är trygg med. Hade inte gjort det om de kom till oss heller. De hade fått utveckla sin relation först. 

Svar på tråden Velig, behöver råd