• matildasofia

Fundersam tonåring

Jag är 17 år och jag drack alkohol första gången när jag var 13, vad tycker ni ? Är det dåligt eller är det bra att man lär sig i ung ålder ? Minns första gången, jag blev jättefull och skämde ut mig totalt, hade jag gjort det nu hade jag skämts ihjäl. Så vad är bra/dåligt när det gäller tonåringar och alkohol, koppla gärna till er själva, när ni drack första gången!

• Svar på tråden Fundersam tonåring
  • lillajag02

Har enbart smuttat, alltså inte ens en klunk alkohol och detta var då jag var 18. Har inte druckit något alkoholhaltigt alls efter det. :)

• TessTess93

Jag va nog runt 12 jag drack alkohol första gången och blev nog full första gången när jag va 14 då skämde jag både ut mig själv och min kompis :p nu är jag snart 19 :)
    Jag tycker inte det spelar någon roll om man dricker i ung ålder.. Men man behöver inte dricka så man inte kan gå på benen!

• lillajag02

Det är ingen alkohol i det vinet på konfirmationen. Många kör med alkoholfritt eller med typ saft i bägarna.

• Coruscant

Var 11 år, drack hemma hos en kompis vars pappa bjöd på gin. Vi tittade på Melodifestivalen och jag blev så full... Blev riktigt kalas ett par gånger under tonåren, men hade koll på mig själv. Idag har jag ett väldigt bra förhållande till alkohol, dricker måttligt och väldigt sällan. Tror att viss klarar att bli bjudna hemma tidigt, medan andra inte klarar det - att det är individuellt.

Svar på tråden Fundersam tonåring