Snälla hjälp mig. Problem med uppehållstillstånd vid familjeanknytning.
Hej på er allihopa.Jag är en tjej som kommer från Iran och jag är gift med en svensk man.
Jag har flyttat till Sverige 09-10-2009 och min man började studera höst termin 2010 i Rumänien, men han kommer hem hos mig i Sverige när han har lov.
Jag ansökte om förlängning uppehållstillstånd och arbetstillstånd efter 2 år och jag har väntat 1 år för svar från migrationsverket.
Nu fick jag negativ svar för att min man är bosatt (studera) i Rumänien men vi är folkbokning på vår egen lägenhet på samma adress i Göteborg.
Svaret från migrationsverket är att måste jag lämna landet om 4 veckor och jag har rätt att överklaga om 3 veckor. trots att vi är gift och vi älskar varandra, har plan att bor ihop igen efter hans studie och skaffa oss barn.
Jag undrar mig vad kan jag göra för att får en förlängning uppehållstillstånd och arbetstillstånd?
Hur mycket har jag chans med en överklaga att stannar här tills min man studerar klart där??
Har ni något förslag till mig ?
Tack i förhand.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------