• maribah

Vad använde ni med rikligt avslag?

Väntar andra barnet och efter första förlossningen hade jag väldigt rikligt avslag som varade läääänge. Gillar inte tunna bindor utan vill ha något som "dämpar", så nu tänkte jag höra med er andra om ni har tips på märke/sort osv? Första dagarna hemma gick ju hyfsat då vi snodde med lite rejäla doningar från BB men sen?!

• Svar på tråden Vad använde ni med rikligt avslag?
  • zbaby

Jag körde Always nattbindor, de var stora och höll bra men ändå tunna och fräscha.. Hade avslag i nästan 11 veckor, äckligt! Men så klart det var värre de första veckorna..

• Natulcien

Jag har för mig att jag köpte några bindor på Apoteket som jag tyckte var bra...men minns inte märke...

• Mama81

Nattbindor använde jag med, Always tror jag. Mycket smidigare och bekvämare än sjukhusets blöjor!

• She is Me

Samma bindor som finns på bb, finns på Apoteket. Märket är Tena. Går att köpa online med.

• brage

Jag använde oxå always nattbindor, tog två åt gången så det lixom täckte nästan hela trosan framifrån o bak... Som en blöja, fast tunnare :)

• Hoppfull84

snodde hela skåpet med jätteblöjorna från bb. räckte en hel vecka. Glad

en hade jag apotekets bindor med högsta absorbtionsförmågan. gillar inte always och libresse för de är så plastiga, apotekets är mycket luftigare men ändå rejäla.

• MaryCaroline

Jag snodde också med mig från bb innan jag åkte hem. Tyvärr räckte de inte överdrivet länge, ett par dagar. Sen körde jag med nattbindor, vanliga nattbindor av vilket märke som helst. Tycker man inte att det räcker får man väl kolla på apoteket, de borde ju ha nåt som är större och nåt som inte läcker igenom. 

• maribah

tack för tips :) gillar inte tex always - de är så tunna och plastiga!

• Emmur

Always nattbinda finns som tjock- min favve eftersom den inte är så där otäckt "plastig" heller...

• maribah

jag lade in en beställning på tenabutiken så kanske man klarar sej den första hemskaste veckan iaf :)

Svar på tråden Vad använde ni med rikligt avslag?