Medela amningspump funkar ej
Köpte en amningpump från Medela. Får inte ut en droppe. När jag handpumpar får jag dock ut massor. Några tips på hur man kan göra för att få den att funka?
Köpte en amningpump från Medela. Får inte ut en droppe. När jag handpumpar får jag dock ut massor. Några tips på hur man kan göra för att få den att funka?
Den funkar inte på mig iheller. Men den elektriska pumpen på bb funkade.
det ÄR svårt att pumpa.
jag kunde pumpa bäst på morgonen och bara samtidigt som dottern ammade på det andra bröstet så att utdrivningen gick igång. kunde i undantagsfall lyckas pumpa mellan amningarna om jag var helt lugn och hade dottern i knät, handmjölkade först igång tutten, sen pumpa snabba korta tag i nån minut innan jag tog längre tag. men fick då ut max 50-60. som sagt bäst funkade det när andra bröstet ammades samtidigt, då kunde jag få ut 90-110. jag var tvungen att pumpa för jag hade imfektion i bröstet och att amma gjorde helt enkelt för ont innan det läkte, så ammade från andra tutten och pumpade och gav resten i flaska till bröstet läkt.
varför pumpar du förresten?
Förra gången jag ammade kunde jag pumpa, denna gång funkar det bara om hon inte har ätit på typ 10 timmar. Har mindre mjölk denna omgång tyvärr.
Vissa får aldrig ut en droppe med pumpen fast det finns massa mjölk.
Jag hade en Medela Swing, som jag tyckte var suverän. Vet inte om det är en sån du har..?
Men jag var tvungen att vidta vissa åtgärder för att det skulle fungera: lugn och ro, dricka vatten innan, sitta framåtlutad... då funkade det klockrent.
Fel storlek på tratten. Jag fick knappt ut något med "standardtratten", men när jag gick upp en eller två storlekar- då hände det grejer!
Pumpar för att stödmata i kopp.
Köpte amningsksydd (eller vad det nu kallas), också från Medela, men naturligtvis funkade inte de heller. Trillade bara av. . Ska ta med mig både pumpen och amningsskydden till BVC. (Kanske blir dumförklarad... )