Feltryck01 skrev 2012-11-24 23:14:16 följande:
Vad har du lagt fram för argument? Du måste ha starka argument för att få åka, hur länge ni pratat, har ni pratat i telefon, camat med varandra, så ni/du är helt hundra på vem du pratar med, med mera? Den andra tråden är tre månader gammal, jag kan säga att jag argumenterade för min sak i dubbelt så lång tid innan det blev verklighet. När jag frågade sista gången hade jag flera argument klar för min sak och hon tittade länge in i mina ögon för att syna hur seriös jag var, när jag visade med hela mitt kroppsspråk att jag var orubblig gick hon till slut med på det.
Gissar på att du är deras första/äldsta barn, föräldrar har en tendens att vara mer nojiga då. Jag hade turen att ha tre äldre galna syskon, så min mamma var ganska van vid våra upptåg... Vem är mest orubblig av dina föräldrar, kanske kan du prata med den som är lite mer "vek" och lägga på argument efter argument om varför du ska få åka, så denne kan prata för din sak.
Hur är de annars, får du vara ute länge på kvällarna med vänner? Åka buss sent eller spårbana eller vad ni nu har i Skåne..?
vi har snackat i 1 år totalt, jag försöker lägga upp argument, jag har kollat tågtider och allt, har sagt att de kan prata med hennes föräldrar o åtminstone diskutera saken, de säger bara med deras sten- känslolösa ansikte "nej", båda e i princip lika dana
jag e deras tredje barn, alla tre väldigt ordentliga, jag får vara ute längre på kvällarna, till 12 o efter, med folk vi känner väl, buss åker jag två mil varje dag, till skolan, till malmö får jag inte åka själv alls.