Såå trött på min tonåring som aldrig växer upp....
Min dotter är på sista året som tonåring, dvs 19. Men hon är som en fjortis och tycks inte utvecklas alls. Vi bråkar precis hela tiden. Hon är uppkäftig, förnedrar mig, utnyttjar mig till precis allt och är allmänt otrevlig tycker jag. Ibland skäms jag när vi är bland folk när hon inte uppför sig socialt och artigt. Hon har äldre syskon, som klarar den biten betydligt bättre och är mer självständiga, och var det i betydligt yngre ålder än hon.Hon kräver att kylskåpet ska vara fyllt varje dag, maten ska vara lagad, men det ska vara precis det hon vill ha, annars äter hon inte. Hon har haft ätstörningar så det är ju alltid ett bra vapen att ta till från hennes sida.
Hon har olika fysiska fel hela tiden, men gör inget för att sköta sig bättre. Läkare kan hon ju förstås inte beställa själv, för inte vågar hon ju ringa nånstans och tala med främmande. Och inte täcks hon ju gå själv och inte hittar hon heller.
Nä, mamma borde väl ta ledigt från jobbet för att följa henne till alla ställen i världen, betala med min lilla lön och samtidigt få höra hur skit jag är osv.
Ni märker att jag har en dålig dag, men jag måste få klaga för jag orkar inte hela tiden vara stark. Och ni ska nog förstå att jag säger ifrån. Lider inte i tysthet. Men det hjälper ej.
Jag vet ju att hon mår dåligt ibland, men jag orkar inte ta det i beaktande hela tiden.