• drömmaromsmått

kissskydd till sängen.

Någon som har bra tips på kisskydd att ha i sängen?
    Vår dotter sa någon månad innan tvåårsdagen nej till blöja, det har gått jättebra tre olyckor totalt på drygt 3 månader och sen en vecka tillbaka säger hon även nej om vi tar fram blöja för natten och blir jätteledsen om vi försöker sätta på henne en så vi låter henne sova utan, än så länge, peppar peppar är det olycksfritt även om hon tar sovmorgon.

Vi har plastad frotte i vår säng för säkerhetsskull och i hennes säng har vi lagt i ett sånt där skydd som de har på sjukhus eftersom vi hade det hemma, frotten blir bara så jäkla varm och svettig ibland och det där sjukhusskyddet är ju förbrukat om hon skulle råka kissa i sängen.

Så är det någon som har tips på bra skydd till sängarna ifall olyckan skulle vara framme någon gång i framtiden? det är väl bara en tidsfråga innan det händer tänker jag vore skönt om madrasserna klarar sig =)

• Svar på tråden kissskydd till sängen.
  • angeni

Vi kör plastad frotté under lakanet, våra barn har det fungerat bra på. Däremot att sova endast på frottén kan ju få vem som helst att svettas :P

Men har inga bra tips men mottar gärna andra tips om det kommer :)

Frottén tar ju en evighet att torka.

• cosinus

Vi har dels såna där sjukhusunderlägg (för ena sonen är sängvätare och över 6 år och då får man det utskrivet) men annars har vi plastad frotte och över det dukfilt (eller heter det filtduk). Köps på metervara på typ ohlssons tyger och är jättebra för att det dels suger upp massor så att det inte flyter ut till en jättepöl på den plastade frotten och dels gör att det inte alls är varmt att sova på.

Vi har så över hela vår dubbelsäng och har haft i flera år och det är inga problem alls. Jag blir tokig av bara platad frotte, varmt, klibbigt och äckligt.

• cosinus
    cosinus skrev 2012-11-22 17:02:52 följande:
    Vi har dels såna där sjukhusunderlägg (för ena sonen är sängvätare och över 6 år och då får man det utskrivet) men annars har vi plastad frotte och över det dukfilt (eller heter det filtduk). Köps på metervara på typ ohlssons tyger och är jättebra för att det dels suger upp massor så att det inte flyter ut till en jättepöl på den plastade frotten och dels gör att det inte alls är varmt att sova på.

Vi har så över hela vår dubbelsäng och har haft i flera år och det är inga problem alls. Jag blir tokig av bara platad frotte, varmt, klibbigt och äckligt.
    Självklart har vi alltid ett lakan överst, men även med lakan blir det klibbigt om det bara är plastad frotte under.
  • drömmaromsmått
    angeni skrev 2012-11-22 17:00:16 följande:
    Vi kör plastad frotté under lakanet, våra barn har det fungerat bra på. Däremot att sova endast på frottén kan ju få vem som helst att svettas :P

Men har inga bra tips men mottar gärna andra tips om det kommer :)

Frottén tar ju en evighet att torka.

jag svettas ihjäl bara av att ha frottén under lakanet, imorse var jag alldeles blöt på ryggen och dottern sov på min arm så jag kunde in vända mig heller utan låg där och plågades och svettades ännu mer..

har googlat mig till hippychick men de är ju rätt dyra att köpa, speciellt det som täcker dubbelsängen, visserligen så kanske det blir dyrare i längden att köpa engångslakan om dottern börjar kissa om nätterna, gör hon inte det så är det ju billigare med engångslakan eller något billigare alternativ. 
  • Lilith Dark

Jag har två kisslakan ifrån IKEA som man drar tvärs över madrassen. Funkar finfint och torkar snabbt efter tvätt.

LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • mor 3barn

Skydda högt madrass skydd från ikea är super googla på Heinex är ett madrass skydd i tyg som är tvättbart madrasskydd som används av inkontinenta är riktigt bra  vi har det till älsta o mellersta dotterna som kissar i sängen fick dem utskrivna men vet att det går att beställa på nätet.

• ialia

plastad frotte från rätt start andas och då blir dom inte svettiga som många andra.

• Månson82
    Lilith Dark skrev 2012-11-22 17:22:48 följande:
    Jag har två kisslakan ifrån IKEA som man drar tvärs över madrassen. Funkar finfint och torkar snabbt efter tvätt.
    Oj finns det på ikea, vad heter dom för det ska kolla efter =) Tack i förhand!
  • Lilith Dark
    Månson82 skrev 2012-12-05 15:33:02 följande:
    Oj finns det på ikea, vad heter dom för det ska kolla efter =) Tack i förhand!
    Det kan jag tyvärr inte svara på eftersom det inte syns på lappen.
    LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • Månson82
    Lilith Dark skrev 2012-12-05 15:35:13 följande:
    Det kan jag tyvärr inte svara på eftersom det inte syns på lappen.
    Okej tack ändå, får kolla på hemsidan om jag hittar nåt! =)
Svar på tråden kissskydd till sängen.