Anonym (sparande??) skrev 2012-11-22 13:20:16 följande:
Fast det är ju inget som drabbar gemene man. Har ni det så jäkla knapert att ni inte har ett enda korvöre sparat? Så att EN tajt månad får dessa konsekvenser? Då har ni nog bekymmersamt med ekonomin låter det som.
Jepp de stämmer.. De är ganska bekymmersamt med ekonomin. Och de vi har sparat är de vi kommer betala räkningarna med nästa månad. Vi har fått ihop de utan problem varje månad. Men vi har absolut inte den bästa ekonomin..
Anonym skrev 2012-11-22 13:24:51 följande:
beror lite på vart i landet man bor fått mat hjälp fast ja fått pengar någon månad förr då de sket sig med ekonomin sen kan du bli återbetalning skyldig kolla va som gäller idin komun, men har ni sparade pengar måste ni använda dem först,kyrkan har vi vissa fall hjälp till jag har aldrig frågat men vet de som fått hjälp lycka till
Ja jag ska kolla upp de. För som sagt att betala tillbaka de sen är ju inga problem. Och såklart kommer vi använda allt vi har innan vi ber om hjälp. Men enligt mina beräkningar så kommer de fattas en del i matbudgeten.. Ja de kanske kan va en idé också. Vet att kyrkan hjälper folk med kläder och sånt. Fast känns lite fel då jag inte är kristen.. Tack.
Johans Pillerill skrev 2012-11-22 13:29:25 följande:
Gör som alla andra som förlorar jobbet tillfälligt och skriv in dig hos arbetsförmedlingen och sök a-kassa...
Ja fast jag ska få bebis nu i veckan så jag kommer få fp och får då inte a kassa.. :/ och eftersom jag fick sparken från jobbet en månad innan jag skulle slutat får jag bara fp på grundnivå.. Annars skulle jag fått en högre fp och då skulle vi inte ha detta problemet. *suck*