• Erica80

Min ettåring ha bara två tänder

Min lilla fis behagar inte klämma fram fler tänder än två..
    Hon fyllde ett år i oktober.

Finns det nån mer därute eller bör jag bli lite orolig?    

• Svar på tråden Min ettåring ha bara två tänder
  • Slagathor

Det är så himla olika. Min ettåring har nio tänder. Hennes jämnåriga kompis har två tänder och en till på g i överkäken. En annan pojke i kretsen hade inte en tand när han fyllde ett. Ett barn i föräldragruppen hade åtta tänder när han var nio månader.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • fiamiaE

Du kan vara lugn .vår dotter fick sin första tand strax efter ett år . Har några stycken nu och är lite mer än 1 1/2 år . Frågade tandläkaren om detta . Men de sa att de är så olika att inget att oroa sig för.

• Alvi

Min 15-månaders har hela FYRA! No worries, de kommer när de kommer .Ju senare desto bättre ur kariessynpunkt!

• Baryk

Mitt äldsta barn fick sin första tand när han var 14 månader, sen ploppade det upp en till i månaden ungefär. Han har varit ganska sen med att tappa mjölkisarna också, lillasyster som är två år yngre är snart ikapp.

• Erica80

Skönt att höra Glad

Hon är så tidig med allt annat så jag är nog van vid det, haha! 

• Lajkie

Mina två första barn fick sina första tänder vid 9-10 mån, tredje hade alla tänder vid 1. Fick första vid 3 mån. Han hade det jättejobbigt eftersom han fick massor av tänder på några månader.
    Helt olika!

Svar på tråden Min ettåring ha bara två tänder