• sötare

Undersökning :affärsidé-hästfolk se hit!!!!

Har till skoluppgift att ta fram en affärsidé.
    Min ide är att ha ett tryck och broderiföretag riktat till hästfolk. Alltså att jag trycker och broderar på hästgrejer som exempelvis ryktborstar, vojlockar, ridkläder, boxskyltar med mera. 
    Det jag skulle vilja veta är:
    *har ni någon gång handlat hästgrejer med personliga tryck eller broderier = Ja eller nej? 
    *Vad skulle ni kunna tänka er att betala för en boxskylt med hästens namn,bild, stamtavla och ägarenamn?
    *Vilken häst grej skulle ni helst vilja göra lite mer personlig?
    Väldigt tacksam för svar
                                             //lizette

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 15:41
    Grejen med uppgiften är att vi ska göra en affärsmodell där även lite marknadsundersökning ingår

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Undersökning :affärsidé-hästfolk se hit!!!!
  • PinkSugar

Många av de där grejerna finns redan att välja till när man beställer olika saker från "vanliga" ridsportsidor. Tror folk uppskattar att få det broderat och klart när man beställer hem det första gången än att först beställa hem något för att sedan skicka iväg till en andra person. Tror inte folk har det tålamodet. 

Nej jag har inte handlat sådana grejor men roliga ridstrumpor skulle vara roligt

• sötare
    PinkSugar skrev 2012-11-20 15:33:37 följande:
    Många av de där grejerna finns redan att välja till när man beställer olika saker från "vanliga" ridsportsidor. Tror folk uppskattar att få det broderat och klart när man beställer hem det första gången än att först beställa hem något för att sedan skicka iväg till en andra person. Tror inte folk har det tålamodet. 

Nej jag har inte handlat sådana grejor men roliga ridstrumpor skulle vara roligt
    jo jag vet redan att det finns :) . I affärsiden ska det vara en webbshop där de kan beställa det direkt men alternativet att man kan komma in till mig personligen oxå. Det finns faktiskt de som beställer varan och sen går och får den broderad,, dock så ska det inte bara vara broderier ska även vara tryck.
  • sötare
    PinkSugar skrev 2012-11-20 15:33:37 följande:

men tack för ditt svar :)

• Matildakallsgard
    *har ni någon gång handlat hästgrejer med personliga tryck eller broderier = Ja eller nej? 
    *Vad skulle ni kunna tänka er att betala för en boxskylt med hästens namn,bild, stamtavla och ägarenamn?

Ja,
    250kr svårt att säga
    schabrak, jackor grimmor och täcken 
  • sötare
    Matildakallsgard skrev 2012-11-21 21:50:42 följande:

Ja,
    250kr svårt att säga
    schabrak, jackor grimmor och täcken 
    tack för ditt svar :)

• Gaytjej

Skulle betala 200 kr för en snygg boxskylt.

Har köpt en keps en gång med min ena hästs namn på, men inget annars. Har varit sugen ngn gång på namnet på ett schabrak och ev skulle jag kunna tänka mig att ha mitt efternamn eller min hästs namn på en jacka, iaf om jag tävlade mycket och absolut om jag hade anledning att vilja synas (typ pga ett eget företag).

Har däremot lite annat som jag skulle vilja få namn broderat på, och som jag hade lämnat in fast det inte är en hästpryl - t ex skötväskan till barnvagnen. 

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • sötare
    Gaytjej skrev 2012-11-23 21:10:59 följande:
    Skulle betala 200 kr för en snygg boxskylt.

Har köpt en keps en gång med min ena hästs namn på, men inget annars. Har varit sugen ngn gång på namnet på ett schabrak och ev skulle jag kunna tänka mig att ha mitt efternamn eller min hästs namn på en jacka, iaf om jag tävlade mycket och absolut om jag hade anledning att vilja synas (typ pga ett eget företag).

Har däremot lite annat som jag skulle vilja få namn broderat på, och som jag hade lämnat in fast det inte är en hästpryl - t ex skötväskan till barnvagnen. 
    tack för ditt svar :)
Svar på tråden Undersökning :affärsidé-hästfolk se hit!!!!