• Rödtott

Skola/Förskola i Eriksberg (Gbg)?

Vi ska flytta till Eriksberg och är nyfikna på både skolor och förskolor i området. Vi väntar på förskoleplats nu.

Finns det någon med erfarenhet av skolor/förskolor i och kring Eriksberg/Lindholmen? Bra, dåligt?
    Någon med barn i Taubeskolan eller förskolan där?   

• Svar på tråden Skola/Förskola i Eriksberg (Gbg)?
  • Bellenellen09

För två år sedan stod vi i kö där. Vi flyttade dock innan vi fått plats. Det var väldigt svårt att få en plats i området då i alla fall och vi fick till slut en plats i stadsdelen fast inte alls i närheten av där vi bodde.

• Rödtott

Det är det jag är rädd för.. Men de bygger ju ut barnomsorgen där så det borde ha lättat lite. Jag läste en artikel om att förskolan i taubeskolans lokaler skulle kunna anpassas i storlek efter behov. Men det hade inte förskoleadministratörerna alls hört talas om.

• Bellenellen09

Det är ju väldigt hög inflyttning i stadsdelen och då hade de inte hunnit anpassa vissa saker, som tex mängden förskoleplatser. Men kanske det blivit bättre nu?

• Rödtott
    Bellenellen09 skrev 2012-11-21 19:37:55 följande:
    Det är ju väldigt hög inflyttning i stadsdelen och då hade de inte hunnit anpassa vissa saker, som tex mängden förskoleplatser. Men kanske det blivit bättre nu?

Det verkar inte ha blivit ett dugg bättre.. Vi kommer inte få plats till önskat datum (trots rätt kötid) och de pratar om Toredalsgatan 41, som ju ligger låångt ut åt fel håll. Jag försöker prata med dem om alternativ, men det känns rätt hopplöst. Men så länge man inte fått erbjudandet kan man ju försöka hoppas
  • tessa02

Herrgårdskolan är jätte bra och ligger där nere, speciellt avdelningen lilla eken kanon fröknar och snälla barn.

• Rödtott
    tessa02 skrev 2013-06-08 18:46:46 följande:
    Herrgårdskolan är jätte bra och ligger där nere, speciellt avdelningen lilla eken kanon fröknar och snälla barn.

Vi har precis flyttat till större lägenhet i Sannegårdshamnen nu så Herrgårdsskolan kommer vi nog få stifta bekantskap med i framtiden. Vi har haft en termin på Toredalsgatan och nu fått plats inför hösten vid Eketrägatan. Herrgårdsskolan säger de har 2-års kötid..  
Svar på tråden Skola/Förskola i Eriksberg (Gbg)?