• Fyan

När jag ser en silverfisk brukar jag...

I gamla hus brukar det finnas gott om sådana här ganska harmlösa varelser. Trots detta är det långt ifrån alla som har ett fredligt förhållande till dem. Hur gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När jag ser en silverfisk brukar jag...
  • Fiona M

annat: stampa så den slinker iväg. Skäms
    (vi har massor av såna rackare på jobbtoaletten)

• And3RZsoN

Skriker,ryser till å springer för livet! Speciellt när dom är så feta att man ser morrhåren på dom! Blääää! Någon gång har ja mördat dom men ja får nästan panik hatar små snuskiga djur!

• Fyan
    Zchimla skrev 2012-11-19 21:44:08 följande:
    Den dör rätt omgående. Ja. 
    toapapper? eller bara en smäll med handen;)?
  • Apopan

De är en av få djur jag inte klarar av, det är hur de rör sig. Hackigt och planlöst. Ryser när jag tänker på dem. Värre än fästingar nästan... Men tar jag livet av dem? Nej, det har jag faktiskt aldrig gjort. Nu har jag inte stött på dem sedan jag bodde kollektiv under min tid på folkhögskola, så jag vet inte med säkerhet om jag kan visa dem samma nåder numera :P

• Apopan

Ååå, det värsta är ju när de spelar döda, ligger på rygg och ser ömkliga ut, och så helt plötsligt när de tror en är borta så slinker de iväg. Äckel! :P

• Fyan
    Apopan skrev 2012-11-19 21:48:10 följande:
    De är en av få djur jag inte klarar av, det är hur de rör sig. Hackigt och planlöst. Ryser när jag tänker på dem. Värre än fästingar nästan... Men tar jag livet av dem? Nej, det har jag faktiskt aldrig gjort. Nu har jag inte stött på dem sedan jag bodde kollektiv under min tid på folkhögskola, så jag vet inte med säkerhet om jag kan visa dem samma nåder numera :P
    Förr eller senare lär du stöta på någon;)
  • Fyan
    Apopan skrev 2012-11-19 21:49:22 följande:
    Ååå, det värsta är ju när de spelar döda, ligger på rygg och ser ömkliga ut, och så helt plötsligt när de tror en är borta så slinker de iväg. Äckel! :P
    å tar man dem i ett papper blir det bara lite silvrigt pulver kvar!
  • fortsätt paddla

Här dyker dom upp ibland, vi bor i ett gammalt hus. Och det är så jobbigt, jag får städtvång. Måste bara städa!

Svar på tråden När jag ser en silverfisk brukar jag...