• Eliezer4

IVF - februari 2013

Skulle haft ÄP nu i november, men fick avbryta behandlingen på grund av en vattenfylld cysta, som störde hela behandlingen. Nytt försök (5:e försöket) blir i februari 2013. 

Vi går på Sahlgrenska i Göteborg.

Tänkte vi kunde samla oss här och prata av oss om allt som har med IVF att göra.

Är inne på vårt 3:e gratis försök. I maj 2012 var vårt 3:e och sista, gick så långt som till ÄP och allt var bra, men så ringer barnmorskan och berättar att inga ägg har blivit befruktade. Ingen rolig dag. Fick ny tid för ny behandling i november 2012. Fick avbryta behandlingen pga den vattenfyllda cystan som störde hela behandlingen.
    Så nytt försök igen blir i februari 2013 som sagt.

Någon mer som har gjort många IVF försök? 

• Svar på tråden IVF - februari 2013
  • Prickigchokladmal

Hej! Ska börja min andra ivf. Om allt går enligt planen kommer jag börja spraya i mellandagarna. Jag följs gärna åt. När börjar du med medicinerna?

• Rosen 76

Jag kommer troligen börja spraya i slutet på januari och planerat ÄP och ET i början på februari. Det blir mitt 9:e försök... Gjort 6 ivf tidigare och 2 fet... Aldrig ens fått plus och fortsätter kämpa!!

• Eliezer4
    Prickigchokladmal skrev 2012-11-25 22:40:51 följande:
    Hej! Ska börja min andra ivf. Om allt går enligt planen kommer jag börja spraya i mellandagarna. Jag följs gärna åt. När börjar du med medicinerna?
    Om allt går enligt planen här med så börjar jag spraya i början av januari. 
  • Eliezer4
    Rosen 76 skrev 2012-11-26 10:25:58 följande:
    Jag kommer troligen börja spraya i slutet på januari och planerat ÄP och ET i början på februari. Det blir mitt 9:e försök... Gjort 6 ivf tidigare och 2 fet... Aldrig ens fått plus och fortsätter kämpa!!
    Skönt att det finns fler som har gjort många IVF. Vi har inte heller aldrig fått ett plus och vi fortsätter kämpa vi med. Hur gammal är du? Jag är 38 år och åldern börjar ju ticka på lite grann. Skulle det inte funka nästa gång så ska vi gå privat. 
  • Rosen 76

Jag är 36 så precis som du säger så blir man inte yngre och klockan tickar...
    Vi har gjort 4 gratisförsök och nu 4 privata ivf så det är inte bara psyket som får sig en ordentlig dusch på denna resan utan även plånboken får ett STORT hålrum

• Prickigchokladmal

38 här med. Grämer mig för att jag inte börjat tidigare men försöker se framåt. Har haft turen att få två plus men tyvärr också ma och mf. Har ni reagerat ungefär likadant på medicinerna när det kommer till biverkningar?

• Rosen 76

Ja, jag har reagerat ungefär lika. Dvs inte så mycket
    Biverk som jag får är trötthet ( men jag är alltid trött nu förtiden men...) och uppsvälld mage. Dock aldrig blivit överstimulerad! Sedan flytningar (massa flytningar) och huvudvärk av Lutinus efter ET. Annars ingenting. Ni då?

• Eliezer4

Jag har reagerat lika på alla behandlingar. Dvs, som rosen 76 skriver, inte så mycket. 
    Jag får precis som rosen 76, trötthet och inget mer. Jo, får mer flytningar än vad jag brukar ha.
    Annars är det ingenting mer.

Prickigchokladmal: Jag grämer mig också lite över att vi inte började tidigare men vi ser också framåt, någon gång blir det vår tur. Vi hoppas på vårt försök i februari.

Var går ni någonstans? Vi går som sagt på Sahlgrenska i Göteborg.  

• Prickigchokladmal

Skönt att höra att biverkningarna verkar vara ungefär desamma från gång till gång. Hade inte heller så mycket problem med biverkningar. Trött och varm bara.

Går i Uppsala på CvL.  Längtar tills vi får sätta igång.

Hoppas ni får en trevlig helg!

• Rosen 76

Jag går i Malmö.
    Idag var jag hos en akupunktör... Heter det så?
    Jag ska prova en örtkur samt akupunktur inför mitt 9:e ivf i februari. Ska bli kul och se vad det kan ge för extra bidrag för att embryona ska stanna kvar efter ET. Han sa faktiskt många saker som kan vara en orsak att det inte fäster men såklart inget medicinskt bevisat i västvärlden. Kinesisk lära är rätt intressant faktiskt. Man måste nog tro på det dock och det vet jag inte än om jag gör. Känns lite hokus pokus men ändå inte...
    Nu har jag kokat massa örter som jag ska dricka 2dl per dag i 7 dagar sedan ska man tillbaka. Luktar skit så vi får se vad det smakar
    Trevlig advent på er!!

Svar på tråden IVF - februari 2013