• Thinner

*Vi som är medryttare*

Är i dagsläget medryttare på en 17-årigt varmblod.
    Vore skoj att prata med fler som också är medryttare.

Välkommen att berätta om dig och "din" häst. 

I´m a freak bitch baby....
  • Svar på tråden *Vi som är medryttare*
  • nilam83

Hej!
    Jag är också medryttare.. Just nu i ett avels-försäljningsstall så jag rider lite olika hästar där. Men ska ha ett avelsto som ska igångsättas som mitt projekt vid sidan av.

Hur ofta har ni "era" hästar? 

• Thinner

Jag försöker rida minst 2 gånger i veckan.

Jobbar olika tider varje vecka som det varierar hur man får ihop det med familj och jobbGlad

När jag har Aladdin så är det mest motionsridning men även viss skolning då han behöver lugna ner sig.

Han har gott om egen vilja och testar mig hela tiden, man kan inte tro att han är 17 år när man väl sitter upp *haha*

• Thinner
    Meus Veritas skrev 2012-11-19 10:36:00 följande:
    Hej.
    Är just nu medryttare på en 6 årig shire

Shire är så fina! Hur är dom att rida?
  • Meus Veritas

Thinner: ja hon e himla fin hon har lugnt temprament, just nu rider vi bara barbacka då sadel inte sitter bra på henne. Skumpigt i trav med jädrar vilken härlig galopp hon har. Försöker hinna med två ggr i veckan men det varierar lite pga jobb

• Emma 89

Hej!

Jag är medryttare på en 12-årig varmblodsvalack. Har ridit honom i 2 månader nu, innan dess hade jag inte ridit på 7 år. Börjar bli varm i sadeln igen men märker att jag är fegare än vad jag var för 7 år sedan. :)

• Suedehead

Jag VILL vara medryttare... Rynkar på näsan Har haft egen häst i alla år och rider nu på ridskola en gång i veckan. Men det är ju inte samma sak... Har inte tid och ork med en en egen igen.

• Thinner

Jag har ridit sen jag var 6 år och i stort sett vuxit upp i stallet. När mina barn blir stora ska jag skaffa egen häst, en dröm jag haft sen barn. En svenskt halvblod, helst fux ð???

• roxylady

Väcker tråden lite :) Jag är medryttare på 2 hopphästar. En är 9 och en är 8. Rider just nu 2ggr i veckan :) annars rider jag också på ridskola för att emellan tuktas lite hehe.

• spermadonator

*avundsjuk på alla som rider* Rynkar på näsan

• Klipphäll
    Thinner skrev 2012-11-19 10:14:29 följande:
    Är i dagsläget medryttare på en 17-årigt varmblod. Vore skoj att prata med fler som också är medryttare. Välkommen att berätta om dig och "din" häst.   

Höll upp med ridningen i 9 år i samband med barnafödande och graviditer. Har sedan dess skilt mig, hyr ett litet hus som ligger på en ridskola. Hästarna här går lektioner må-tors. Fre-sö är de 'privata'. Älskar min hyrhäst som är ett svart welsh cob sto
  • Meus Veritas

Hej allihopa! Måste lite stolt få berätta att jag nu bemästrat konsten att galoppera barbacka på fina shiren
    Hur har ni andra det i kylan?

• Cajsa1

Jag har ett jättefint lettiskt kallblod som jag rider. Dock är han en körhäst så jag rider för tillfället barbacka.
    Förhoppningsvis ska jag köpa en barbacka gjord & rida med. Rider 1 gång i veckan hos honom och 1 gång på ridskolan.

• Lollo0108

Är medryttare på ett 20:årigt islandssto. Många långa mysiga uteritten blir det ??????

Svar på tråden *Vi som är medryttare*