Baby semp 1
Jag har för någon dag sedan bytt till baby semp 1 och upplever att den skummar väldigt mycket. Ska det vara så eller gör jag något fel? Hade NAN innan och den var inte alls så..
Jag har för någon dag sedan bytt till baby semp 1 och upplever att den skummar väldigt mycket. Ska det vara så eller gör jag något fel? Hade NAN innan och den var inte alls så..
Hej! Jobbar med barn och har blandat baby semp i 8 år, den blir lite skummig på ytan.
Tack för svaret! Då vet jag att de inte är något fel :)
Jag gick över från semper 1 till semper 1 lemolac igår och lemolacen känns nästan som enbart skum tycker jag. Så va de inte alls med den vanliga semper 1. Men lite skum e väl vanligt.
Har du märkt någon skillnad mellan semper och lemolac?
Att de är skum tyckte jag var lite konstigt. Men ska det vara det så är det ju okej, jag fick bara för mig att han får i sig mer luft när det är massa skum.
Babysemp tycker jag skumnar mer. Även upplever att min son blir mättare på den.
Har bara använt lemolac i 2 dagar men om det inte bara är en tillfällighet så har min son blivit lugnare känns det som. Sista veckan hade han dessutom börjat äta mindre av vanliga semper, men nu tillagar jag mer av lemolacen och han äter allt i princip. Är inte lika skrikig när det är dags för en ny flaska mat.
Hoppas att det fortsätter så :) här så har vi märkt lite skillnad sedan vi bytt till semper, han har börjat bajsa varannan dag och är mer nöjd om dagarna. Men då kör vi fortfarande på bifidus någon gång om dagen.
Ä°dag efter 3e dagen gick jag tillbaka till vanlig semper1, för att lemolacen kändes som enbart skum efter tillagning. Märkte dessutom ungen skillnad på magknipen vilket jag tycker borde visa effekt ganska snart efter användning eftersom det inte är nån medicin som behöver verkningstid. Tycker bara att det är så jäkla svårt detta med nyfödd bebis och mat ð???
Ingen skillnad ska det va o inte ungen ð???
Tycker med att det är svårt med mat och vad man ska göra.. Är det bara magknip eller är det förstoppning med?