• Skrillan

Är det för tidigt att träffa hans barn?

Är det orimligt tidigt att träffa sin pojkväns barn efter att vi träffats i drygt fyra månader, ens under kortare stunder? Mamman tycker det går för fort och vill inte att vi blandar in barnen. Själv känner både jag och pojkvännen att det här är ett naturligt steg som det är dags att ta. Vi pratar alltså endast korta stunder för att vi ska få en chans att träffa varandra och lära känna varandra ett steg i taget. 

Jag förstår att det inte finns några tidsregler för sånt här, att det ser olika ut från fall till fall. Men att träffas en timme för en fika eller lekstund borde väl inte vara helt orimligt i det här läget? 

• Svar på tråden Är det för tidigt att träffa hans barn?
  • Tutilure

Ja, det är för tidigt.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • MissCissii

Jag träffade min sambos barn tidigt, eller man kan väl säga att dom var med redan från början mer eller mindre, men barnen spelar en stor roll. Funkar det liksom inte mellan barnen och mig så hade det ju inte funkat mellan han och mig heller.  Hur gammla är barnen förresten? Tycker nog allt att ni kunde gjort något tillsammans så att du får träffa barnen.

• Brumma

Träffade min mans dotter efter två- tre månader. Som MissCissi skriver så var det viktigt att vi såg om vi funkade, annars hade inte jag o pappan funkat heller. Man måste ju inte träffas hela tiden och som ett par de första gångerna heller.. Antar att barnen får träffa hans kompisar? Det måste inte vara mkt mer än så de första gångerna, tills barnen kännt att du inte tar deras pappa ifrån dem. Hur gamla är barnen förresten? Jag flyttade även ihop med pappan redan efter ett halvår - kanske för tidigt om man tänker tillbaka, å andra sidan är det över tio år sedan, jag är gift med pappan, har en superbra kontakt med bonus :) Så visst är det bra att ta det lugnt - MEN det måste inte vara fel heller. Ni avgör det bäst själva, tänk på barnen såklart men detta kan kan ingen annan bestämma för er :) Lycka till - o grattis till kärleken!!

• M166

Jag tycker inte att det är för tidigt att träffa barnen. Man måste ju reda ut om samtliga individer "passar ihop". Går du och barnen inte ihop så är det väl ingen mening att fortsätta på relationen. MEN man måste kommunicera med barnen om det som försiggår (vem du är, vad ni är och vad ni ska bli) på ett vettigt sätt så klart. Att presentera någon man träffat i 4 månader som "sitt livs nya kärlek" skulle vara direkt olämpligt. Att presentera den nya kvinnan som en person man tycker om är det inget fel på. Sedan kan alla antingen växa in i en relation, eller om det inte passar dra i nödbromsen direkt. 

• Iam

Jag träffade min sambos barn efter tre månader ungefär... Sen tog det ytterliggare tre månader innan vi blev ett par inför barnen... Det har funkat hur bra som helst och barnen var 2,5 och 5 år när vi träffades. 

Svar på tråden Är det för tidigt att träffa hans barn?