• bull bakerskan

IVF försök i Örebro län

Hejsan!
    Är det nån mer än jag och min karl som håller på med IVF/ICSI i området runt örebro län?

Är inne på min andra omgång med Menopur och har ÄP på fredag.

Har sista dosen av Menopur och Orgalutran ikväll och ägglossningssprutan imorrn kvar.

Jag är 26 och min karl 29 och har försökt blivit gravida i snart 3 år.

Skulle vara kul och intressant och se om det finns fler i vår sits!

Många styrkekramar              

• Svar på tråden IVF försök i Örebro län
  • Maria 026
    bull bakerskan skrev 2012-11-13 15:40:07 följande:

Hejsan!
    Är det nån mer än jag och min karl som håller på med IVF/ICSI i området runt örebro län?

Är inne på min andra omgång med Menopur och har ÄP på fredag.

Har sista dosen av Menopur och Orgalutran ikväll och ägglossningssprutan imorrn kvar.

Jag är 26 och min karl 29 och har försökt blivit gravida i snart 3 år.

Skulle vara kul och intressant och se om det finns fler i vår sits!

Många styrkekramar              

Hej
    Jag och min man har precis gjort vårt första IVF i Örebro! Vi är på ruvdag 13 och officiellt testdag är lördag morgon. Dock tjuvtestade jag negativt idag så inte så troligt att det kommer ändra sig, men man vet aldrig. Vi fick ett fryst embryo av 11 ägg som hittades vid ÄP. Vi har försökt få barn i över 2.5 år, jag är 34 och min man 35. Han har 2 barn sedan tidigare och jag har varit gravid när jag var 20 men nu verkar det inte vilja längre...dock har inga kända fel hittats.  
  • bull bakerskan

Vi fick avbryta vår första behandling pga av för låg dos.Men nu fick ja en högre dos och den här gången så växte äggblåsorna riktigt bra.har 6+6 fina stora äggblåsor nu:)så nu blir det ÄP på fredag. Har ingen aning om vad ja ska förvänta mig heller. jag vet bara att den här gången så får jag knappt sova,svullen som bara den och "värken" ska vi inte tala om ;)

Är det inte lite tidigt att testa nu?Du kan väl fortfarande ha för låga nivåer?Ja håller tummar och tår för att det går bra för er!:)

• Maria 026
    bull bakerskan skrev 2012-11-13 19:36:08 följande:
    Vi fick avbryta vår första behandling pga av för låg dos.Men nu fick ja en högre dos och den här gången så växte äggblåsorna riktigt bra.har 6+6 fina stora äggblåsor nu:)så nu blir det ÄP på fredag. Har ingen aning om vad ja ska förvänta mig heller. jag vet bara att den här gången så får jag knappt sova,svullen som bara den och "värken" ska vi inte tala om ;)

Är det inte lite tidigt att testa nu?Du kan väl fortfarande ha för låga nivåer?Ja håller tummar och tår för att det går bra för er!:)
    Jag hade jätteont innan ÄP och var så svullen och öm, kunde knappt sitta och jeans kunde jag inte ha på mig. Sen själva ÄP gick jättebra, det gjorde inte speciellt ont eftersom man får bedövning osv. Sen får man gå tillbaka till rummet och vänta på resultatet, hur många ägg de hittade i blåsorna. De hittade 11 ägg på mig, varav endast 5 blev befruktade efter microinjicering, och ett ägg utvecklade det sig som det skulle och ett gick till frysen. Jag hade jätteont sen på kvällen efter ÄP, det var den värsta värken, sedan var jag öm i ett par dagar. 

Visst är det tidigt på dag 13 att tjuvtesta och det kan fortfarande ändra sig och det hoppas vi på så klart. Ska inte testa något mer nu före lördag som är officiella dagen.

Lycka till er också!  
  • kattmamma

Går också i Örebro och genomgår den första IVF-behandlingen just nu efter en insemination utan resultat i somras. Troligtvis kommer vi att få köra ICSI på grund av gubbens värden. Har tagit Menopur sedan i förra veckan nu och under förutsättning att det ser bra ut på VUL i morgon så räknar de med äggplock i nästa vecka. 

• Maria 026
    kattmamma skrev 2012-11-14 20:01:50 följande:
    Går också i Örebro och genomgår den första IVF-behandlingen just nu efter en insemination utan resultat i somras. Troligtvis kommer vi att få köra ICSI på grund av gubbens värden. Har tagit Menopur sedan i förra veckan nu och under förutsättning att det ser bra ut på VUL i morgon så räknar de med äggplock i nästa vecka. 
    Vi fick också göra ICSI och utav 11 ägg blev 5 befruktade. Dock blev ett bra för insättning och efter odling ännu ett till frysen. Nu är jag på RD 14 och har fått lite blödning, och verkar vara mensen eftersom testerna fortfarande är negativa och bara 2 dagar kvar till officiell testdag. Men vi hoppar på nästa tåg som blir i januari då det måste gå en vanlig mens utöver denna innan man får prova med det infrysta. 
  • kattmamma

Vad syn Maria026. Då får vi hoppas att det i frysen är ett guldägg. Om vi inte får något resultat så får vi antagligen också vänta till i januari på grund av att det är julstängt på kliniken. Hoppas att det blir resultat nu men är orolig för att VULet i morgon ska visa att jag inte blivit tillräckligt stimulerad så att de avbryter försöket. Vet inte varför jag tror det men det har varit så mycket trassel hittills på vägen.

• Maria 026
    kattmamma skrev 2012-11-14 21:11:36 följande:
    Vad syn Maria026. Då får vi hoppas att det i frysen är ett guldägg. Om vi inte får något resultat så får vi antagligen också vänta till i januari på grund av att det är julstängt på kliniken. Hoppas att det blir resultat nu men är orolig för att VULet i morgon ska visa att jag inte blivit tillräckligt stimulerad så att de avbryter försöket. Vet inte varför jag tror det men det har varit så mycket trassel hittills på vägen.
    Hoppas det går bra i morgon!!!! Håller tummar o tassar
  • bull bakerskan

[quote=67558583][quote-nick]kattmamma skrev 2012-11-14 21:11:36 följande:Hoppas att det blir resultat nu men är orolig för att VULet i morgon ska visa att jag inte blivit tillräckligt stimulerad så att de avbryter försöket. Vet inte varför jag tror det men det har varit så mycket trassel hittills på vägen.[/quote]

Ja hade de känslan förra gången med sprutorna och de visade sig att ja hade rätt för ja va understimulerad.Skulle då invänta nästa mens men så visa VUL att ja hade alldeles för stora blåsor för att börja spruta.Så fick vänta ytterligare en månad.

Den här gången fick ja högre dos och svarade bättre.Tog min ägglossningsspruta(ovitrelle) igår kväll.Så imorgon har ja mitt ÄP

Vi kommer göra ICSI för att min karl inte får fram sina simmare alls:-/ Beror antagligen på nån förträngning...

• kattmamma

De hittade i alla fall tre stora äggblåsor på ena sidan som var 10 mm och några mindre som de tror växer till sig. Andra sidan kunde de inte se genom VUL eftersom den äggstocken ligger högre upp än normalt. Men vi går vidare med sprutorna och gör nytt VUL på måndag och sedan blir det ÄP någon gång i slutet av nästa vecka, tidigast onsdag. Läkaren funderade över om jag skulle få en högre dos men kom fram till att eftersom slemhinnan och äggen verkade växa i samma takt och de skulle få växa några dagar till så behöll vi samma dos. Fast när jag kommer dit för VUL på måndag så får jag säkert en annan läkare som har en annan åsikt. Det skulle ju vara bra om alla läkarna gick samma linje. Obestämd

Då får vi hålla tummarna för dig i morgon bull bakerskan.

• TrueMeaning

Jag och sambon ska genomgå ICSI förhoppningsvis v49 i Örebro.
    Vårat första försök då vi försökt fått barn i 2 år.

Hur upplever ni kliniken och personalen på sjukhuset? Är de trevliga och tillmötesgående eller snäser de av en så fort man kommer dit?  

Väntan har blivit en del av våra liv
Svar på tråden IVF försök i Örebro län