bull bakerskan skrev 2012-11-13 19:36:08 följande:
Vi fick avbryta vår första behandling pga av för låg dos.Men nu fick ja en högre dos och den här gången så växte äggblåsorna riktigt bra.har 6+6 fina stora äggblåsor nu:)så nu blir det ÄP på fredag. Har ingen aning om vad ja ska förvänta mig heller. jag vet bara att den här gången så får jag knappt sova,svullen som bara den och "värken" ska vi inte tala om ;)
Är det inte lite tidigt att testa nu?Du kan väl fortfarande ha för låga nivåer?Ja håller tummar och tår för att det går bra för er!:)
Jag hade jätteont innan ÄP och var så svullen och öm, kunde knappt sitta och jeans kunde jag inte ha på mig. Sen själva ÄP gick jättebra, det gjorde inte speciellt ont eftersom man får bedövning osv. Sen får man gå tillbaka till rummet och vänta på resultatet, hur många ägg de hittade i blåsorna. De hittade 11 ägg på mig, varav endast 5 blev befruktade efter microinjicering, och ett ägg utvecklade det sig som det skulle och ett gick till frysen. Jag hade jätteont sen på kvällen efter ÄP, det var den värsta värken, sedan var jag öm i ett par dagar.
Visst är det tidigt på dag 13 att tjuvtesta och det kan fortfarande ändra sig och det hoppas vi på så klart. Ska inte testa något mer nu före lördag som är officiella dagen.
Lycka till er också!