• vision

egen ägglossning och gravid direkt?

jag pratade innan med en bm på gyn och hon sa att man har störst chans att bli gravid rätt så omgående efter avslutat p-pillerknaprande. är det någon här som lyckats med det?

själv är jag på det som ska bli sista kartan Yasmin just nu, sista hormonpillan 25/11. bm rekommenderade också att kolla med äl-test för det skulle tydligen kunna gå rätt fort. men hur ska jag kunna veta när jag ska testa? haft p-piller varvat med p-stav i 10 år! jag vet ju inte ens om jag kommer få äl, än mindre när!

• Svar på tråden egen ägglossning och gravid direkt?
  • Alivia

Hej!

Jag har PCO, slutade med Yasmin i juni 2008, fick ägglossning några veckor senare, ca 20 dagar efter senaste mens. Blev gravid på det försöket och födde en dotter 2009.

Jag testade med ÄL-test från dag 10 har jag för mig, det finns ju rätt billiga att köpa på nätet så testa med dem om det känns dyrt. Jag kände dock av ÄL tydligt genom pirrande bröstvårtor, men sådant är ju rätt individuellt. 

Nu försöker vi få barn igen, lyckades dock inte på första försöket, har haft några spontana ägglossningar men nu börjar de bli allt glesare. Testade med enkelkur Pergotime som gav ÄL fast först efter 28 dagar. Får se hur det går med den.

Lycka till!

• vision

jag har köpt hem äl-test så jag är redo! :P men då är kanske 10 dagar lite tidigt att börja testa på? så svårt när man inte har nån koll på sin egen kropp! gillar inte det riktigt.. vi får annars bara ligga i och se om det händer något! ;)

• lens89

Kan man få positivt ÄL test fast man inte har ägglossning?

• Aria
    lens89 skrev 2012-12-26 20:09:26 följande:
    Kan man få positivt ÄL test fast man inte har ägglossning?
    om du har pco ja...många som har pco har tydligen förhöjda LH värden redan och ägglossnings testerna reagerar ju på det hormonet
  • lens89
    Aria skrev 2012-12-29 16:42:17 följande:
    om du har pco ja...många som har pco har tydligen förhöjda LH värden redan och ägglossnings testerna reagerar ju på det hormonet
    alltså jag vet bara att jag har en hormonrubbning men när jag har testat med ÄL tester har mensen alltid kommit 14 dagar efter jag fått positivt på testet.
Svar på tråden egen ägglossning och gravid direkt?