• anette 81

Kapat nätverkskort?

När jag går in på nätverk och internet -->nätverks och delningscenter så har jag ett rött kryss mellan dator och internet och trycker jag på krysset så får jag upp en ruta där det står: Ett drivrutins eller maskinvaruproblem har uppstått med nätverkskortet Realtek RTL8168/8111 family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NIC 6.0). Kan inte göra en nätverksidentifiering, den står på av.

Har en acer emachines 520

• Svar på tråden Kapat nätverkskort?
  • inze

Har du testat att starta om datorn? Jag får så där ibland och det brukar oftast lösas av att jag startar om datorn. Ev kan du även testa att starta om modem/router. Kvarstår problemet efter det får du kanske börja kolla om det ev hänt nåt med kortet.

• NHult

Testa att leta reda på drivrutinen för nätverkskortet och installera om det.
    Funkar det att köra trådlöst, eller är både trålöst och kabel ur funktion.
    skulle gissa att ditt nätverkskort gått sönder.  

Bloggar lite här på FL <3
  • anette 81

Har installerat dom nyaste drivrutinerna. Det funkar varken med trådlöst el kabel. Var ute på Aftonbladet hemsida när det kom en ruta som påstods vara från polisen o där stod att man skulle betala 1000kr för att komma vidare. Sen dess har jag installerat om datorn o det är nu det inte funkar.

• felix le chat
    anette 81 skrev 2012-11-13 20:04:07 följande:
    Har installerat dom nyaste drivrutinerna. Det funkar varken med trådlöst el kabel. Var ute på Aftonbladet hemsida när det kom en ruta som påstods vara från polisen o där stod att man skulle betala 1000kr för att komma vidare. Sen dess har jag installerat om datorn o det är nu det inte funkar.

Du har ett virus.
  • felix le chat

ladda ner www.malwarebytes.org + starta om
  • NHult
    Om du har fått bort viruset, så verkar det som om du har fel drivrutiner installerade till nätverkskortet.

• anette 81
    NHult skrev 2012-11-13 20:23:08 följande:
    Om du har fått bort viruset, så verkar det som om du har fel drivrutiner installerade till nätverkskortet.

tror viruset är borta. jag installerade drivrutinerna som var till vista, finns det olika?
  • slazh

Jag googlade din dator och ser att det är en bärbar. Som du säkert vet är drivrutinen du installerade endast för ditt nätverkskort som ansluter med sladd. Har du tänkt använda datorn med sladd eller trådlöst nätverk? Om du ska använda datorn på ett trådlöst nätverk behöver du installera drivrutiner för det trådlösa nätverkskortet.

Du kan hitta drivrutiner med mera för din dator här på tillverkarens hemsida:
    http://support.emachines.com/em/driver/nb/e520.html

• anette 81
    slazh skrev 2012-11-13 21:14:50 följande:
    Jag googlade din dator och ser att det är en bärbar. Som du säkert vet är drivrutinen du installerade endast för ditt nätverkskort som ansluter med sladd. Har du tänkt använda datorn med sladd eller trådlöst nätverk? Om du ska använda datorn på ett trådlöst nätverk behöver du installera drivrutiner för det trådlösa nätverkskortet.

Du kan hitta drivrutiner med mera för din dator här på tillverkarens hemsida:
    support.emachines.com/em/driver/nb/e520.html
    tac för hjälpen
  • anette 81

Tack alla som har kommit med lösningar

• NHult

Ja du måste ha rätt drivrutiner till de korten som sitter i datorn
    misstänker att detta är ditt nätverkskort   Realtek RTL8168/8111

Googla på det +drv så hittar du säkert något

Svar på tråden Kapat nätverkskort?